9 Eylül 2009 Çarşamba

*** KABAK MÜCVER ***



Sırada sahur sofralarınız için nefis mücverim var. Sahur dedim ama iftardada harika oluyor. Ayrıca Ramazan dışında,çay saatleri içinde çok güzel bir tarif.



Sevgili Şeyma Hanımdan çok güzel hediyeler aldım. Bunlar arasında ilk defa gördüğüm mücver tavasıda var.Mücverlerimi onunla yaptım.Çok pratik ve güzel bir tava. Hatay'da hep bu tavalarla yapılırmış mücver. Ayrıca Şeyma Hanım biber salçası, isot, tarhana ve kerebiç kalıpları göndermiş. Çok mutlu oldum ve duygulandım. En kısa zamanda kerebiç yapıcam kalıplarımla.Şeymacım çok çok teşekkürler ediyorum canım.Hakkını helal et. Sizler gibi dostlarım olduğu için çok sanşlıyım.

*** KABAK MÜCVER ***




Malzemeler:
3-4 adet kabak
2 adet yumurta
1 çay bardağı kaşar rendesi
1 çay bardağı ufalanmış beyaz peynir
1-2 yemek kaşığı galeta unu
Kıyılmış maydanoz, dereotu
Tuz,karabiber,pulbiber

Yapılışı:
Kabakların kabuklarını soyup,rendeleyin ve suyunu iyice sıkın.
Yumurtaları çırpın ve diğer malzemeleri ekleyin.
Karıştırma kabına tüm malzemeyi alıp karıştırın.
Kaşık yardımıyla aldığınız kabakları tavada ve bol sıvıyağda kızartın.
Ben özel mücver tavasında kızarttım ama siz normal tavada kızartabilirsiniz.
Karışımı bekletmeden hemen kızartın,yoksa sulanır.
Mücverlerin ince olmasına özen gösterin,yoksa içi çiğ kalır.
Kabak mücverin en önemli kısmı kızartma kısmıdır.Orta ateşte yağı kızdırmadan kızartırsanız hem içi pişer,hem dışı yanmaz.
Kızarttığınız mücverleri kağıt havlu üzerine alınki fazla yağları gitsin.
İster kahvaltıda,ister çay saatlerinde,istersenizde akşam yemeğinde afiyetle yiyebilirsiniz.
Mücverin yanına herşey çok yakışıyor. İstediğiniz gibi servis edebilirsiniz.


3 yorum:

derya dedi ki...

Canım gerçekten ilk kez gördüm mücver tavasını iyi günlerde kullan
Mücveri çokkkk severim ellerine sağlık.Bereketli iftarlar dilerim öpüyorum...

DUSBAHCESI dedi ki...

Aaa tamam, bende dedim icimden ne kadar guzel yuvarlak yuvarlak olmus mucverler diyordum. Tavan cok guzelmis, gule gule kullan!

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

bidenem olur tabi peynirlide olur kiymalida olur niye olmasin ebru hanim öyle göndermis diye yaptim ama benim cocuklarda mantari pek severek yemiyor ya bir dahakine peynirli yapicam sevgiler