13 Mayıs 2009 Çarşamba

*** MADIMAK YEMEĞİ ***


Madımak özellikle iç anadolu bölgesinde çok tüketilen bir bitki.Yöresel bir lezzet.Hatta türküsü bile var.Şimdi tam zamanı.Bu mevsimde bizim Çorum ve civarında hemen hemen her evde pişirilir.Ayıklaması biraz zahmetli ama bende şifa niyetine,mevsiminde yapıyorum birkaç kez.Kış için dondurucuda saklanabiliyor.Güzel bir lezzeti var.Özellikle köy yufkası ve taze soğan eşliğinde nefis.Tabi üzerinede sarımsaklı yoğurt.Eğer bulabilirseniz bir kez olsun denemenizi tavsiye ederim.Değişik pişirme şekilleri var. İşte bu benim tarifim:



*** MADIMAK YEMEĞİ ***

MALZEMELER:
500 gr. madımak
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı salça
1 adet soğan
2-3 diş sarımsak
1 çay bardağı kavrulmuş kıyma
1 çay bardağı yarma ( kırık buğday )
1 çay kaşığı çemen
Tuz, pulbiber

Üzerine; sarımsaklı yoğurt



YAPILIŞI:
Madımakları ayıklayıp, yıkayıp, kıyın.
Tencereye yağı alıp eritin ve ince doğranmış soğan ve sarımsağı kavurun.
Salça,çemen ve kavrulmuş kıymayı ekleyip, kavurmaya devam edin.
Kıyılmış madımağı ekleyip, soteleyin.
Üzerine sıcak su ve yarmayı ilave edin.
Tuz ve pulbiberi atıp, kaynamaya bırakın.
Kısık ateşte pişirin.

Servis sırasında üzerine sarımsaklı yoğurt döküp,afiyetle yeyin.
Bu yemek genelde köy yufkası ve taze soğan eşliğinde yenir.



DİĞER YEMEKLERİM İÇİN TIKLAYIN LÜTFEN.


19 yorum:

Leyla Poyraz dedi ki...

Arzucum naaptın sen?
benii çocukluğuma götürdün..madımak dediğin bitkiyi,
bizim yörede Abam ekmeği derler.
küçükken tarla kenarlarına gider
taze taze toplar pişirmeden yerdik..bize inanılmaz lezzetlii gelirdii..ayy neyse ben anneciğimi arayayımda bana birazcık toparlayıp
göndersin..yemekte harika görünüyor...ellerine sağlık canım..sevgiler..

mutfaktaki zaman dedi ki...

ellerine saglik canim hic tatmadigim bilmedigim bir lezzet eminim guzeldir bayilirim otlara:))
hep ben geliyorum ziyaretine amaa...
sevgilerrr

disal dedi ki...

off canım bu bloğa girince memleketime gelmiş gibi oluyorum...

yozgattada çok bilinen çok sevilen bir yemektir...

helede yanındaki yufka ile dürümü harikadır harika...çok severim bende..

ege tarafında yetişmiyor bu ot maalesef...ama annem toplamış..gidince alcam...

ellerine sağlık canım..

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.
Sivas'lı bir aile olarak,dağlarımızda, bahçelerimizde çok güzel madımaklarımız var ve bizlerde çok severiz.
Sevgiyle kal.

pembe tatlar dedi ki...

Merhabalar...
Ben hep çiğden yemişimdir şimdi bizim buralarda çıktı ama hep salatada yada tek tüketmişimdir..
Yemeğini mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık cnım:)

defneylebirlikte dedi ki...

canım olsa da denesem keşke.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler..

Papatya Prenses dedi ki...

Bizde de pişirilir,severiz de. Pidesi de çok güzel oluyor:)

Ellerine sağlık canım..

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik. Madimak yemegin cok güzelmis. Ama ben tanimiyorum bu otu, dünürüm corumlu, sorayim nasil birseymis merak ettim dogrusu, sevgilerimle....

hunerlieller dedi ki...

arzucum ben çok iyi bilirim bu yemegi..sivaslı arkadaşım yapardı.ama üzerine biz yogurt dökmüyoruz.yogurtlu ve köy yufkası ilede nefis olur eminim.ellerine saglık canım.afiyetler olsun sizlere...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok hoş bir yemek bende denedim ama ama kıymasız birde böyle deneyeyim ellerine sağlık sevgiler.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık..çook öpüyorum

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Arzu'cuğum bende yeni pişirdim tadına doyamadık yerken yanlız ayıklaması çok zor oluyor afiyet olsun canım hayırlı cumalar sevgiler

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

BIDENEM KALDIYSA AZ BURDAN YEYIM DEDIM ELLERINE SAGLIK ÖPTÜM

Arzu dedi ki...

Ben Sivaslıyım ve madımağı çok severim. Memleketten geldikçe yeriz. Ellerine sağlık. Afiyet olsun. Sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

O kadar çok severimki.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

sarı mutfak dedi ki...

hiç madımak yemedim denemek lazım ellerine sağlık cnm

yesildomates dedi ki...

disalim burdayken yapıp yedirmişti bana..gerçekten çok güzel bir lezzeti oluyo..
artık disalimle buluşunca yufkayla birlikte yeriz ve seni konuşuruz.:))

ellerine sağlık..
sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

bir Izmirli olarak sivasli komsum sayesind e yilda bir yerdim bende madimagi.Komsum Selma nin kulaklari cinlasin.Elelrine saglik canimcok guzel gorunuyor.

özgülün tarifleri dedi ki...

Arzucum nekadar nefis gorunuyor ellerine saglik canim madimak otunu duymustum ama hic gormedim.
markette pazarda bulursam deneyecegim.
kucak dolusu sevgiler.