12 Nisan 2009 Pazar

***** BUZLUK BÖREĞİ *****

*** BUZLUK BÖREĞİ ***

Şimdi nefis bir börek olan buzluk böreğinin tarifine geçelim. Mutlaka deneyin derim. hem pratik,hem çok leziz.Hemde önceden hazırlayıp,hazırınızda bulundurabileceğiniz bir börek. tarif için sevgili Didem'e çok teşekkürler.



MALZEMELER:
6 adet yufka
150 gr. margarin
2 adet yumurta sarısı
İç Malzeme İçin:
4-5 adet patates
2-3 yemek kaşığı tereyağ
1 adet kuru soğan
Tuz ve karabiber

YAPILIŞI:
Önce iç malzemeyi hazırlayın. Bunun için; patatesleri haşlayıp,soyun ve ezin. Tavaya tereyağı alıp,eritin ve minik doğradığınız soğanı kavurun. Ezdiğiniz patatesleri,tuz ve karabiberi ekleyip, soteleyin.
150 gr. margarini eritin. İlk yufkayı tezgaha serin ve erittiğiniz margarinden her yerine sürün. İkinci yufkayıda üzerine yayın ve margarin sürün. 8 adet üçgen parçaya bölün. Patatesli malzemeden geniş kenarlarına koyup, sarın ( sigara böreği gibi ).
Diğer yufkalarada aynı işlemi uygulayın. 6 adet yufkadan 24 adet böreğiniz oldu.
Geniş bir kaseye su doldurun ve börekleri suya daldırıp,çıkarın.
Tepsiye yada geniş bir saklama kabına yağlı kağıt,aliminyum folyo yada streç film serin.
Suya batırdığınız börekleri birbirine değdirmemeye çalışarak dizin.
Her sıradan önce yağlı kağıt, aliminyum folyo yada streç film serin ( böreklerin birbirine yapışmaması için ). Börekleri 2 yada 3 sıra üst üste dizebilirsiniz.
Börekleri dondurucuya koyun ve dondurun.
Donan börekleri, çözülmeden tekrar suya daldırıp çıkarın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
Böreklerinizi donduktan sonra poşetlere koyup,saklayabilir ve acil misafirleriniz, çocuklarınız yada sabah kahvaltılarınız için hazırda bulundurabilirsiniz.



DİĞER NEFİS BÖREK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

15 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Bende yaparim firsat buldukca buzluk boreyi.Gercekten buyuk kolaylik oluyor.ellerine saglik

Papatya Prenses dedi ki...

Çok leziz ve ç ıtır çıtır görünüyor ub börek:) Yeme de yanında yat gibi :)

Ellerine sağlık canım,
hayırlı huzurlu bir hafta diliyorum..

derya dedi ki...

Canımm ellerine sağlık ani misafir
ler için muhteşem kolaylık yarışmada başarılar dilerim...

disal dedi ki...

ıımmhh..içinde patates var....bayılırım valla...

ellerine sağlık canım....

yarılşmada başarılar diliyorum sanada....

öptüm...

hdidem95 dedi ki...

canım deneyip beğenmene sevindim ellerine sağlık öptüm sevgiler

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık arzumcum.. bende yaparım bu böreği ve gerçekten sonuç şaşırtacak derecede güzel olur. dondurucuda bekletilmesi ve çektiği suyun böreği kabartması lezzetine lezzet katıyor.

afiyet olsun canım.

ayrıca başarılar diliyorum sana... sevgiler

birdilimdus dedi ki...

Canım benimmmmmmmm ne güzel bir tarif bu ellerine sağlık. Yarışmada da başarılar dilerim!!!

Sevgiler,
Evren

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offf tam benlik bu börek:) muhteşem görünüyor ellerine sağlık hayatım..Blogun içinde oy vericem hemen:) başarılar...kocaman öpüyorum canısı

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok güzel görünüyor
hayırlı akşamlar
sevgiler...

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım çok leziz duruyor.Denenecekler arasında öptüm canım.

defneylebirlikte dedi ki...

çok değişikmiş gerçekten.eline sağlık canım.çayla harika bir ikili olur.yarışmada yanındayım...sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Benim de en sevdiğim ve sıklıkla yaptığım böreklerdendir. Çıtır çıtır nefis bir lezzet, seninki de çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık. Didem'cime de tarif için teşekkürler...
Sevgilerimle...

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Önceden yapıp hazırlamak fikrine bayıldım.Paylaşımın için teşekkürler.
Sevgiyle kal.

nilüfer dedi ki...

nefisss olmuş ellerine sağlık çok muhteşem görünüyor sevgiler..

klasiktatlar dedi ki...

Blogunuza ilk gez, bloXoo kanalıyla geldim, gezdim ve şimdi dönüyorum. Blogunuzu beğendiğim, tebrik ediyorum.