25 Mart 2009 Çarşamba

*** PARMAK TATLISI ***


Şerbetli tatlılar her ne kadar biraz ağır gelsede asla vazgeçemiyoruz. Tatlı krizlerini bastırmak için birebir, nefis bir tatlı Parmak Tatlısı. Çokta pratik ve malzemeleri her evde bulunan cinsten. Kesinlikle denemelisiniz. Tarif için sevgili Nurcan'a çok teşekkürler.

*** PARMAK TATLISI ***


MALZEMELER:
4 yemek kaşığı irmik
4 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta ( sarısı üzerine )
1 adet vanilya
1 adet kabartma tozu
Aldığı kadar un
Şerbet İçin:
3 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu


YAPILIŞI:
Şerbet için; şeker ve suyu tencereye alıp,kaynatın. 10 dakika orta ateşte bırakın ve limon suyunu ilave edip, 5 dakika daha kaynatın. Şerbetinizi soğutun.
Yoğurt ,şeker ve sıvıyağı yoğurma kabına alıp, karıştırın.
Yumurtanın sarısını üzeri için ayırın ve akını ekleyin.
İrmik, vanilya, kabartma tozu ve unu ekleyip; hamuru kulak memesi kıvamında yoğurun.
Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, parmak şekli verin ve yağlanmış tepsiye dizin. Benim tatlılarım çok güzel kabardı ve biraz büyük oldu. Siz daha küçük yapın. Tatlıyı çok büyük şekilde yaparsanız şerbetini iyi çekmez.
Üzerlerine 1-2 damla suyla açtığınız yumurta sarısı sürün ve keskin bir bıçak yardımıyla uzunlamasına çizgi yapın.
185 derecede, üzerleri kızarana kadar pişirin.
Şerbet soğuk, tatlı sıcak olcak.
Fırından çıkan ve ilk 1 dakika sıcaklığı çıkmış olan tatlıya soğuk şerbeti boşaltın. Tatlının şerbeti daha iyi çekmesi için, tepsinin üzerine başka bir tepsi koyun ve biraz bekletin.
Üzerinden tepsiyi kaldırın ve tatlıları süsleyip, servis edin.AFİYET OLSUN.



DİĞER TATLI TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN LÜTFEN.

18 yorum:

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım nasılda canım çektiii olmadı şimdi yaaaa...

napceeez alimi uzatıp alasım geldi uzattım alamadıım...:)

afiyet şeker olsun arzumcum yine harikasın... çook öptüm

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım :))

Sevgiler,
Evren

Papatya Prenses dedi ki...

görüntüsü kahve çekirdeğini andırıyor, çok sevdim:)
ellerine sağlık canım..

sarımutfak dedi ki...

ellerine sağlık cnm nefis görünüyor canım çekti doğrusu

sevil dedi ki...

arzumcum hımm nefissss olmuş..
ellerine saglık
sevgiler

derya dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık harika
olmuş tatlı tabağı aldım valla koca
man sevgiler...

anka dedi ki...

Aç karnına severim ben tatlıyı.ve açımmm:) olsa da yesem.ellerine sağlık canım.

defneylebirlikte dedi ki...

bu tatlı olur da yenmez mi.süper.mmmm ellerine sağlık canım..

boncuk mutfakta dedi ki...

Arzucum yine yapmışsın lezzetli tatlılar .İyi ki varsın canım benim

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Arzum döktürmüşsün yine marifetli arkadaşım süper olmuş ellerine sağlık canım..öpüyorum sevgiler

Ayşegül dedi ki...

canım
ellerine sağlık.çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler

nilüfer dedi ki...

ımmmmiss çok güzel omuş ellrine sağlık sevgiler hayırlı cumalar..

mutfaktayim dedi ki...

Canımcım ellerine sağlık muhteşem görünüyor. Bir tane alıyorum izninle :)

Sevgiler...

PASTURKEY dedi ki...

arzumcum merhaba,eline sağlık önce tatlı ye beni olmuş.ve ekleyebilmem için mail adresini girmem gerekiyor,bildirirsen seve,seve.hoşçakal

ARKA PLANLAR dedi ki...

Bu tatlıyı ilk defa görüyorum ama çok güzele benziyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

Joqer dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok hoş olmuş ellerine sağlık.bizdede eşim hastasıdır şerbetli tatlıların.deneyeyim

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Tatlın harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık...
Sevgiler...