8 Mart 2009 Pazar

*** İKİ RENKLİ MUZLU MUHALLEBİ ***



Çok güzel, iri renkli, muzlu, krem şantili, damla sakızlı, nefismi nefis bir muhallebi tarifi var bugün sırada. Haftaya tatlı başlayalım dedim. Tatlı düşünüp, tatlı konuşalım. Hafif , sütlü ve üstelikte meyveli tatlı seviyorsanız bu tarif tam size ve kesinlikle çocuklarınıza göre. Mutlaka deneyin. Bu nefis tarif için canım arkadaşım Fatoş'a çok teşekkürler.


AYVALI MUHALLEBİ TARİFİ İÇİN BURAYI TIKLAYIN.

*** İKİ RENKLİ MUZLU MUHALLEBİ ***



MALZEMELER:
125 gr. margarin
2 küçük çay bardağı un
1 lt. süt
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 poşet krem şanti
2 yemek kaşığı kakao
Mercimek büyüklüğünde damla sakızı
3 adet muz

YAPILIŞI:
Margarini tencereye alın ve eritin.Üzerine unu ekleyip, sürekli karıştırarak ,unun kokusu çıkana kadar ve rengi hafif dönene kadar kavurun.
Karıştırmaya devam ederken azar azar sütü ekleyin. Sütü koyunca topaklaşıyor ama sonradan karıştırdıkça açılıyor.
Şekeri, vanilyayı ve damla sakızını ilave edin. Bu arada sürekli karıştırmaya devam edin ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
Pişen muhallebiyi başka bir kaba alın ve 5-6 dakika çırpın. Çırpmak muhallebinin kıvamı açısından çok önemli. 1 poşet krem şantiyi toz olarak muhallebiye ekleyin ve yine çırpın.
Muhallebinin yarısını borcam kabınıza boşaltın. Doğradığınız muz dilimlerini muhallebinin her yerine döşeyin. Kalan muhallebiye 2 kaşık kakaoyu katıp, karıştırın. Bunuda borcama boşaltın.
Üzerini istediğiniz gibi süsleyin ve buzdolabında 1-2 saat bekletin.
İki renkli, muzlu, krem şantili, nefismi nefis, sakız gibi uzayan bir muhallebiniz oldu.
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN.



DİĞER SÜTLÜ TATLI VE TATLI TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.


13 yorum:

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Arttıysa bana gönderebilirsiniz kargoyla :)

Papatya Prenses dedi ki...

ohh hem muzlu hem çikolatalı tam ağzıma layık:)

ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

hayırlı,huzurlu bir hafta diliyorum...

Zeynep dedi ki...

ellerine sağlık arzumcum
nefis görünüyor
öptümmmm

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Ben sütlü tatlılara bayılırım tam da benim zevkime göre olmuş...Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor tatlın...
Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Sevgiler.
İyi akşamlar.
Biraz kül biraz duman o benim işte
Kerem misali yanan o benim işte
İnanma gözlerime ben ben degilim
BENİ SEVDİĞİN ZAMAN O BENİM İŞTE.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR HAFİF TATLILARI ÇOK SEVİYORUM EKRANA YAPIŞMIŞ HALDEYİM OLSADA YESEK DURUMUNDA ELLERİNE SAĞLIK...

defneylebirlikte dedi ki...

nefis olmuş canım.misler gibi.ellerine sağlık.iyi geceler....

renklipastalar dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Muzlu çok güzel olmuştur eminim. Tşk ederim şeker hamuru ile ilgili ipuçların için. Bende zaten tarifi vardı. Bugün denedim ilk defa. İyi oldu gibi duruyor. Yarın kullanmak istiyorum inşallah. Az yaptım ki olmazsa boşa gitmesin diye. Acaba uzun süre saklanabilirmi diye merak etmiştim. Görüşmek üzere...

şirinem dedi ki...

off offf ne harika bir tatlı bayılırım sütlü tatlılara hemen denemem lazım canım ellerine sağlık süper valla

hdidem95 dedi ki...

canım merhaba döndüm istanbuldan ve hemen koşup geldim muhallebi nefis görünüyor bu tabağa talibim:))) ellerine sağlık canım sevgiler

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim :)))

Sevgiler,
Evren

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

OFFF MİSS GİBİ DAMLA SAKIZLI HEMDE:) MUHTEŞEM OLMUŞ ARZUM ELLERİNE SAĞLIK..ÇOOK ÖPÜYORUM CANIM

MELTEM dedi ki...

ÇOK ENFES GÖRÜNÜYOR.ELELRİNİZE SAĞLIK.SEVGİLERİMLE....