28 Mart 2009 Cumartesi

*** ÇİKOLATALI KEK ***


Çikolata sevenler için, yani hepimiz için bu nefis kek. Ben özellikle bitter çok seviyorum ve çikolatalı tariflerde genelde hep bitter kullanıyorum. Siz kendi damak zevkinize göre istediğiniz her tür çikolatayı kullanabilirsiniz. Ama kesinlikle bu nefis keki bitter çikolata ile denemenizi tavsiye ederim. Muhteşem lezzetli, hafif nemli dokulu, yumuşacık bir kek. Tarif benden, denemek sizden. Kolay gelsin.

*** ÇİKOLATALI KEK ***


MALZEMELER:
160 gr. bitter çikolata ( 2 paket )
150 gr. margarin ( yumuşak )
3 adet yumurta
2 çay bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI:
3 yumurtanın sarısını ve aklarını ayrı ayrı kaplara ayırın.
150 gr. yumuşak margarini çırpın ve 1 çay bardağı şeker ekleyip, tekrar çırpın.
160 gr. bitter çikolatayı benmari usulü eritip, hafif soğuyunca karışıma ekleyip,çırpın.
3 yumurtanın sarısını, vanilya,kabartma tozu ve unuda sırasıyla teker teker ekleyip, her seferinde iyice çırpın.
Başka bir kapta ayırdığınız 3 yumurta akı ve 1 çay bardağı şekeri 4-5 dakika kar haline gelene kadar çırpın. Kıvamı, eğer karışım kabı ters çevirince akmıyorsa olmuş demektir.
Bu beyaz karışımı, tahta kaşıkla hafif hafif alttan üste doğru karıştırarak harca yedirin.
Kalıbınızı margarinle yağlayın ve hafif unlayıp, fazla ununu silkeleyin.Bu şekilde kekiniz kalıba yapışmadan,rahatça çıkar.
Harcı kalıba boşlatın ve 170 derecede pişirin. Piştiğini anlamak için kürdan batırın. Eğer kürdan yapışmadan çıkarsa pişmiş demektir. Ve ilk 20 dakika fırının kapağını hiç açmayınki; kekiniz sönmesin.
Kolay gelsin. Afiyet bal şeker olsun.




DİĞER NEFİS KEK TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN LÜTFEN.

17 yorum:

birdutmasali dedi ki...

ellerine sağlık arzumcum..
nefis bir lezzet hakikaten.
iyi haftalar- sevgiler cnm.

derya dedi ki...

Canımmmm tam benlik bir kek olmuş bol çikolatalı,ellerine sağlık,mut
lu haftalar...

Papatya Prenses dedi ki...

Bitter çikolatayı sevmiyorum ama keklere çok yakışıyor.
Ellerine sağlık canım..

stilperisi dedi ki...

bende kakaolu yaptım bir daha ki sefer senin tarifi deyimgüzel duruyor eline sağlık canım

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık nefiss görünüyor...

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım arkadaşım, hem çikolata ,hem de kek daha ne olsun ki?

disal dedi ki...

canım senin öyle özel bi anlatımın varki ..nasıl desem ...ballı anlatıyorsun...acayip canım çekti şimdi...nefis görünüyor kekin...ellerine sağlık....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende bitter çikolatayı daha çok severim Arzum bu kekde muhteşem olmuş denemek isterim ellerine sağlık..öpüyorum canımcım

nilüfer dedi ki...

sayfanı açtığımda bu keki görünce çok mutlu oldum benimde canım çikolatalı kek istiyordu bu kekten yapmak istiyordum nefisss olmuş ellerine sağlık sevgiler...

sevil dedi ki...

ellerin dert görmesin arzucum nefis olmuş gercekten bir çikolata tutkunu olarak bayışldım yine tarifine
sevgiler
sevil

hunerli dedi ki...

arzucum bu kek tam benlik:))ellerine saglık canım..nefis görünüyor.sizlere afiyet olsun.görüşmek üzere..

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
Bende bitter çikoltayı seviyorum , sütlü çikolata bana çok tatlı geliyor.
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

canım saolasın dinlenemiyorumki doğrudüzgün geçsin bu grip belası:)böle sayfalarınıza bakıp duruyorum öle halim takadım yok bi iyileşiyim biliom ben yapacaklarımı:)) öyle güzel bir kek olmuşki bende çok severim bitter çikolatayı ellerine sağlık öptüm sevgiler

bahar dedi ki...

çok yumuşak bir keke benziyor arzumcum. yiyenlere afiyet olsun.Sevgiler

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Misss gibi.
Sevgiyle kal.

defneylebirlikte dedi ki...

çikolatalı keki kaçırmışım anlaşılan.gerçekten ama gerçekten nefis.harikasın canım.

lezzetyolculugu dedi ki...

Offf süper bir görüntü.Çikolatanın keke doyduğu ama benim bakmaya doyamadığım bir kek olmuş ellerinize sağlık.