9 Şubat 2009 Pazartesi

*** ZENCEFİLLİ KURABİYE ***



İlk kez Zencefilli Kurabiye yapıyorum. Çok hoş bir tadı ve aroması var. Bide bu nefis kurabiyeleri şeker hamuruyla kaplayınca çok renkli ve cıvıl cıvıl kurabiyelerim oldu. Sizde deneyin bence.Tarif için Hünerli Bayanlara teşekkürler.

DİĞER KURABİYE TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.



*** ZENCEFİLLİ KURABİYE ***


MALZEMELER:
250 gr. margarin
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao ( tepeleme )
Yarım su bardağı mısır nişastası
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı zencefil
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
4 su bardağı un
Bir çimdik tuz

YAPILIŞI:
Yağı eritin ve ılıtın.
Yoğurma kabına pudra şekeri ve kakaoyu alıp, ılıttığınız yağı ilave edin.
3 bardak unu,nişastayı,karbonat ve tuzu eleyip, bu karışıma katın.
Yumurta, zencefil, vanilya ve tarçınıda ilave edip, yoğurun.
Kalan 1 bardak unuda azar azar ilave ederek yoğurmaya devam edin.
Ne çok yumuşak,nede çok sert bir hamur elde etmiş olduk. Orta kıvamda bir hamurumuz oldu.
Hamuru streç filme sarıp, yarım saat buzdolabında dinlendirin.
Hamuru yarım cm. kalınlığında açıp, istediğiniz kalıplarla kesin.
NOT: Hamuru açarken üzerine yağlı kağıt koyupta açarsanız, kurabiyelerinizin üzerleri pürüzsüz ve düzgün görünür.
180 derecede 20-25 dakika arası pişirin.
Piştikten ve soğuduktan sonra servis edin.
Ben üzerlerini şeker hamuru ile kapladım.
AFİYET OLSUN.



ŞEKER HAMURU TARİFİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN.

20 yorum:

derya dedi ki...

Canım harikasın ellerine sağlık rengarenk süper olmuşlar mutlu haftalar sevgiler...

papatya prenses dedi ki...

Zencefilin aroması kurabiyeye hoş bir tat veriyor gerçekten.
Ellerine sağlık canım..

hdidem95 dedi ki...

CANIMCIM RENGARENK NE GÜZEL OLMUŞ BENDE SEVERİM ZENCEFİLLİ KURABİYEYİ ELLERİNE SAĞLIK ÖPTÜM SEVGİLER

Ayşegül dedi ki...

canım
zencefilli kubişlerin nefis görünüyor.ellerine sağlık
Sevgiler

sihirli oklava dedi ki...

canım süpersin yine...harika görüntüleri var...ben yiyemem bunları,kıyamam...eline sağlık arkadaşım...sevgiler.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

oy oyy yerim ben o kurabiyelri:) ne kadar güzel rengarenk vede çok şık ellerine sağlık Arzucum..öpüyorum canısı

nino dedi ki...

ellerine saglik canim pek guzeller

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Hepside çok şirin görünüyorlar. Kimbilir mutfağın nasıl güzel kokmuştur.
Sevgiyle kal.

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar,ziyaretin ve geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler, sizlerle yeniden birarada olmaktan ben de çok mutluyum, inşallah bir daha böylesine uzun ayrılıklar yaşamayız.
Canım kurabiyeler harika cıvıl cıvıl, şeker gibi,bayıldım, ellerine sağlık.Yokluğumda yaptığın mamalara da baktım,hepsi de harika,ellerine emeklerine sağlık güzelim, görüşmek üzere sevgiler...

KARDELEN dedi ki...

çok şık çok şirinler canım emeklerine sağlıok...

mutfaktelaşı dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :AYŞE
36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
09 SUBAT 2009 - 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

meliha dedi ki...

Çok güzeller bunlar ama insan yemeye kıyamazkii çok cicibici olmuşllar
ellerine sağlık canım
öpüyorum.
iyi geceler.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

SUNUMLARI ÇOK ŞIK OLMUŞ BU KURABİYELERİN ELLERİNE SAĞLIK CANIM

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
sayfama uğrayabilir misin?
Sevgiyle kal.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım sana ödülüm var bana uğrarsan sevinirim:) öpüyorum

defneylebirlikte dedi ki...

SÜPER OLMUŞLAR CANIM.RENK REN MODEL MODEL.ELLERİNE SAĞLIK.SICACIK SEVGİLER...

Melek* dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuşlar ve cuman mübarek olsun

Adsız dedi ki...

yaa bşi sorcam bunlara rengini nasıl veriyosunuz gıda boyasıyla

yağmur dedi ki...

bunkara rengi nasıl verdiniz bnde bi projede uygulacağım da merak ettim :)

ARZUMCUM dedi ki...

HOŞGELDİN YAĞMUR. BEN ŞEKER HAMURUNU MARSHMALLOW ŞEKERLERİ ERİTEREK ELDE EDİYORUM.VE BU ŞEKERLERDE ZATEN RENKLİ.AMA BEYAZ RENGE İSTEDİĞİM GIDA BOYASINI KATIP,HER TÜRLÜ RENGİ ELDE EDEBİLİYORUM.ŞEKER HAMURU TARİFİM SİTEMDE MEVCUTTUR.BAKIP,İNCELEYEBİLİRSİN.KOLAY GELSİN.YİNE BEKLERİM CANIM.SEVGİLER.