15 Şubat 2009 Pazar

*** SULU BÖREK ( BANYOLU BÖREK ) ***



Bu nefis börekleri keşke daha önce deneseymişim. Ama bir türlü cesaret edememiştim.Nasıl olur acaba diye. Çünkü orjinal tarifinde bir gece suyun içinde beklemesi gerekiyordu. Ben yinede 3-4 saat beklettim suda. Ve favori börek tariflerimden oldular kendileri. 3-4 kez yaptım üst üste. Herkes çok beğendi.Muhteşem bir lezzet. Su böreği gibi oluyor. Kesinlikle denemenizi öneririm. Tarif için sevgili Didem'e çok teşekkürler. ARZUYA GÖRE tavsiye olunur.

NEFİS BÖREK VE HAMUR İŞİ TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN LÜTFEN.

*** SULU BÖREK ( BANYOLU BÖREK ) ***



MALZEMELER:
6 adet yufka
Sos İçin:
200 gr. margarin
3 adet yumurta
1 bardak süt
1 bardak su
Yarım çay bardağı sıvıyağ

İstediğiniz herhangi bir iç malzeme

YAPILIŞI:
Margarini eritin ve ılıtın.
Tüm sos için olan malzemeleri karıştırın.
Yufakayı serin ve her tarafına sostan bolca sürün.
Dörde bölün ve geniş kenarlarına iç malzeme koyun.
Rulo şeklinde sarıp, kendi etrafında çevirerek gül şekli verin.
Tüm yufkalara bitene kadar aynı işlemi uygulayın.
Tepsiye sıkı bir şekilde dizin.
Sos malzemesi artıyor.Onu daha sonra böreklerin üzerleri için kullanın.
Tepsideki börekleri yarılarına gelecek kadar,hatta üzerlerine yakın bir yere gelecek şekilde su ile doldurun.
3-4 saat buzdolabında bekletin.
Börekleri dikkatli bir şekilde başka bir yağlanmış tepsiye alın.
Kalan sosu üzerlerine gezdirin.
Sosun yağı donmuş olabilir.Hiç sorun değil.Çatalla çırpın ve kullanın.
200 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
NOT:Mümkünse servis edeceğiniz zaman pişirin.Bu börek sıcakken çok daha güzel.Dışı çıtır, içi yumuşacık. Yalancı su böreği diyebiliriz bu börek için.Ama soğuyunca çok yumuşuyor.Sıcak servisi tavsiye olunur.
AFİYET OLSUN.

17 yorum:

benimyemeklerim dedi ki...

canım harika olmuşlar.ellerine sağlık.ben birçok arkadaşımda gördüm ama cesaret edemedim senin gibi ama sen özeelikle çok güzel diyorsan muhakkak denemeliyim.
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

papatya prenses dedi ki...

benimde cesaret edemediğim bi şeydi bi gece suda bekletmek.
ama nefis görünüyor,denemek lazım demek ki:)
ellerine sağlık canmı..

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın canım börek ler harika görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık , ben de sık sık yaparım bu börekten yalnız ben sadece margarin sürüyorum. Sicak sıcak hele de o çıtır lezzetiyle nefis bir börek, afiyetler olsun canım, sevgilerimle...

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika olmuş ben de su böreğine bayılırım hemen deneyeceğim kolay yoldan su böreği :)))

Sevgiler,
Evren

HÜLYA dedi ki...

SUDA BEKLETİLE BÖREKLER ENFES OLUYOR. BU BÖREĞİ BENDE ÇOK YAPARIM BAZENDE 1 GECE BUZDOLABUNDA BEKLETİRİM. AMA CİLİYET VARSA 3-4 SAAT MUHAKKAK BEKLETİRİM SUDA. O PİŞERKEN FOŞUR FOŞUR SESİ VE EVE YAYINLAN ENFES KOKUSU OOOOF OLSADA YESEK..

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ....

hdidem95 dedi ki...

canım deneyip beğenmene gerçekten çok sevindim nefis görünüyor ve biliyorumki tadıda çok güzel ellerine sağlık canım benim sık ziyaretinize gelemiyorum çok yoğun çalıorum buaralar kusuruma bakmayın olurmu hep aklımdasınız sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM

defneylebirlikte dedi ki...

arzumcum en kısa zamanda deneyeceğim.ellerine sağlık..

sevgi dedi ki...

Arzucuğum tariflerini çok beğeniyorum.Ellerine sağlık.Sana bir ödülüm var almak istersen siteme beklerim.sevgilerle

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ve bir o kadar değişik.
Ellerine sağlık.
Sevgiler......

birdutmasali dedi ki...

arzucuğum çıtır çıtır oluyor biliyorum..
benimde favaorim.
harikalar canım...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende yapıyorum ama bir gece suda bekletmiyorum 1saat kadar tutuyorum birdaha bu tarifle deneyeceğim:) şahane görünüyorlar ellerine sağlık canım çook öpüyorum sımsıcacık sevgiler:)

Emel dedi ki...

hic denemedim hic yemedim inaniyorum cok lezzetli olmustur ellerinize saglik

sevgilerimle

sarımutfak dedi ki...

bende uzun sigara böreği gibi sarıp suya batırıyorum güzel oluyor seninkilerde süper ellerine sağlık cnm
sevgiylekal

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Börekler çok güzel gözüküyor.
Tavsiyenize uyup bende tarifinizi deneyeceğim.
Teşekkürler.
Sevgiler.

yesildomates dedi ki...

bende birkaç yerde görmüştüm..ama acaba demiştim?
sen okadar güzel anlatmışsınki.denememek mümkün değil..
canım ellerine sağlık..
öpüyorum..
sevgiler...