20 Şubat 2009 Cuma

*** MUHAMMARA ( ACUKA ) ***



Muhammara ANTEP yöresine ait nefis bir tarif. Özellikle kahvaltılarda ekmeğe sürüp, afiyetle yiyebilirsiniz. Çok iştah açıcı ve acı sevenler için nefissss. Günün diğer anlarında, karnınız acıktığında atıştırmalık olarakta harika. Kesinlikle deneyin derim. Aslında Antepliler içine ekmek yada galeta unu koymazlarmış ama ben 1 kaşık galeta unu ilave ettim. Ve 7 çeşit baharatdan oluşan poy konulurmuş içine.Çemen unu ve başka baharatların karışımı. Ben bunun yerine diğer baharatları kullandım. Aynı tadı yakaladığımı düşünüyorum. Çok güzel oldu.Tarifini Antepli arkadaşım Necla'dan aldım. Daha öncede çiğ köfte tarifi almıştım kendisinden. Teşekkürler ediyorum.
Bu arada birçok arkadaşımdam ödül aldım.Hepinize çok teşekkürler ediyorum.Ayrıca bu nefis tarifimi etkinliğe gönderiyorum.

ANTEP USULÜ ÇİĞ KÖFTE TARİFİ İÇİN BURAYI TIKLAYIN.



*** MUHAMMARA ( ACUKA ) ***

MALZEMELER:
1,5 yemek kaşığı acı biber salçası ( ev yapımı )
1,5 yemek kaşığı domates salçası
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı limon suyu
1-2 yemek kaşığı galeta unu
2 diş sarımsak
1 çay bardağı ceviz kırığı
Pulbiber,karabiber,kimyon,kekik ve az tuz

YAPILIŞI:
Salçaları bir kaba alın.
İçine yağ, limon suyu, galeta unu ve ceviz kırığını ekleyip, karıştırın.
Sarımsakları ezin ve diğer baharatlarla birlikte ilave edin.
Tüm malzemeyi kaşıkla eze eze güzelce birbirine yedirip, karıştırın.
1-2 sat buzdolabında dinlendirin.
Kahvaltıda yada başka bir zaman afiyetle tüketebilirsiniz.
Özellikle ekmeğe sürüp, atıştırabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.



DİĞER NEFİS KAHVATILIK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

9 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
sevgiler...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım harika bir lezzet heleki sabah kahvaltıları için tam benlik hafif acılı...

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Tam benlik. Ama tek kötü yanı. Ben asla bu tada doymam.Sofradan beni zor kaldırırlar.
Sevgiyle kal.

defneylebirlikte dedi ki...

bu saatte insanı nasıl da acıktırıyorsun ya Arzumcuğum.eline sağlık...

birdutmasali dedi ki...

arzumcuğım..
okadar güzel bir şeydirkii
nice uzuun yıllar öncesine götürdün beni.
tüm çocukluğum, kış aylarında okul dönüşünde beni bekleyen bu miss gibi lezzetlerdi çünkü
eline sağlık canım

birdilimdus dedi ki...

Evetttt çok lezizdir, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende çok severimm nefis görünüyor canımcım ellerine sağlık...öpüyorum iyi haftalar..

neseersoy dedi ki...

HARİKA,
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLERİMLE

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

ellerine sağlık arzumcum, muhammaraya bayılırım, ekmekle sunumun çok yaratıcı, ben de denicem :) sağol fikir için :)