28 Ocak 2009 Çarşamba

*** PATATESLİ KÖFTE ( KIBRIS KÖFTESİ ) ***




Çok bereketli ve nefis bir köfte Kıbrıs Köftesi. Benim çocuklar köfte-patates hastası. O yüzden tüm köfte çeşitlerini deniyorum. Besleyici ve gayet doyurucu. Bu köftede patates olduğu için malzeme iki katına çıkıyor. Yanınada patates kızartması, bir pilav yada makarna, salata tamamdır. Bu nefis tarifi kendiside Kıbrıslı olan canım arkadaşım Fatoş'tan aldım. Kendisine çok teşekkürler ediyorum.

KÖFTE VE YEMEK TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN.

*** PATATESLİ KÖFTE ( KIBRIS KÖFTESİ ) ***

MALZEMELER:
500 gr. kıyma
3 adet patates
1 adet yumurta
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
Yarım bayat ekmek içi yada 3-4 kaşık galeta unu
Kıyılmış maydanoz, tuz, karabiber, pulbiber,kimyon ve tarçın
Kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:
Patatesleri yıkayıp,soyun.
Rendenin ince tarafıyla hızlıca rendeleyin ve iyice suyunu sıkın ( Patatesleri mutlaka rendenin ince tarafıyla rendeleyin. Bu bir püf noktası. Köftenin pişmesi açısından önemli ).
Kıymanın içine patatesleri hemen ekleyip, karıştırınki; kararmasınlar.
Soğanı rendeleyip, maydanozu kıyın.
Tüm malzemeleri kıymaya ekleyip, iyice yoğurun.
Köfte şekli verip, kızgın yağda kızartın ( Köftelerin her iki tarafınıda çatalla delin. Pişmesi daha kolay oluyor ).
Kağıt havlu serdiğiniz tabağa köfteleri alıp, biraz dinlendirin.
Soğumadan servis tabağına alıp, afiyetle yeyin.
Yanına mutlaka patates kızartması, pilav yada makarna ve salata öneririm.

5 yorum:

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK

papatya prenses dedi ki...

Patatesli köfteyi pikniğe giderken yaparız biz,çok güzel oluyor:)
ellerine sağlık canım,enfes görünğyor..

meliha dedi ki...

Bizde ailece köfte canavarıyız.ben yanına piyazla çok seviyorum.bu tombik köfteler nefiss görünüyorlar patatesli hiç denemedim haklısın çok daha bereketli olur.
ellerine sağlık
öpüyorum.

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor,patates köftesi cok güzel bir lezzet olmali.Cig olarak bulgurla bir tarif almistim ama henüs daha denemedim ama bunuda not aldim ,insal. yakin bir zamanda denemek istiyorum.Sevgiyle kal canim:)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

muhteşem olmuş canısı ellerine sağlık..Fatoşumun bütün tarifleri gibi buda süper..çok öpüyorum iyi haftalar arkaaşıma:)