14 Ocak 2009 Çarşamba

***** İÇLİ KÖFTE *****



İçli köfte yedinizmi yada hiç denedinizmi? Eğer yemediyseniz büyük bir kayıp gerçekten. Böyle güzel bir lezzet olamaz. Ben şahsen çok seviyorum. Daha önce içli köfte yayınlamışım ama tarifini vermemişim. Önceki köftelerimi sevgili Melek arkadaşımızın tarifiyle yapmıştım. Bir kısmını tuzlu suda haşlayıp, hazırlamıştım. Bir kısmınıda kızartmıştım. Benim tercihim kesinlikle kızartılıp, yenmesinden yada. Muhteşem güzel oluyor. Sonraki tarifimide sevgili Yasemin arkadaşımızdan aldım ve her iki tarifi karıştırıp, bu şahane köfteleri yaptım. En doğru ve en güzel tarif bu oldu bence. Her iki arkadaşımada bu nefis tarif için teşekkürler ediyorum. Kesinlikle ve kesinlikle denemenizi öneririm. Çok özel ve güzel; unutulmaması ve denenmesi gereken yöresel bir lezzet.Sakın gözünüz korkmasın. Zor gibi görünsede değil bence. Sadece biraz uğraştırıcı o kadar. Ama inanın bana bu lezzete değer.
ARZUYA GÖRE tavsiye olunur.AFİYETLER OLSUN.

***** İÇLİ KÖFTE *****



MALZEMELER:
HAMURU İÇİN:
3 su bardağı köftelik bulgur ( düğül )
2 adet yumurta
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı biber salçası
Tuz,pulbiber ve karabiber
İÇ MALZEME:
300 gr. kıyma
50 gr. tereyağ
50 gr. margarin
2 adet iri kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı ceviz kırığı
Tuz, pulbiber, karabiber, kimyon ve maydanoz

YAPILIŞI:
Öncelikle iç malzeme için; tavaya yağları alıp, eritin ve kıymayı katıp,kavurun.
Soğanları minik doğrayıp, kıymaya ekleyip, soteleyin.
Salçaları, ceviz, tuz ve baharatları ilave edip, tekrar soteleyin.
Son olarak kıyılmış maydanoz ekleyip, buzdolabında soğumaya bırakın. İç malzeme iyice donsunki; sonradan yağları akmasın.
Dış hamuru için; düğülü derin bir kaba alın ve üzerine sıcak su gezdirerek şişene kadar bekletin.
Daha sonra yumurtaları, unu, salça,tuz ve baharatları ekleyip, yoğurun.
Yoğururken ara ara üzerine ılık su gezdirin ve elinizide ıslatın.
Hamurun kıvamı macun gibi olana kadar yoğurmaya devam edin.
Bu hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlak bir şekilde elinizde, işaret ve orta parmağınızla açın ve inceltin.
İç malzemeden bir kaşık koyun ve kapatıp, ortaları yuvarlak, uç kısımları sivri olacak şekilde ve fazlalıklarını çıkartarak şekil verin.
Bu işlemi yaparken elinizi soğuk suyla ıslatınki yapışmasın.
Köfteleri tepsiye dizin ve üzerine nemli bez örtünki; kuruyup, çatlamasınlar.
Kızgın ve bol yağda köfteleri kızartıp, kağıt havlu üzerine alın.
İstenirse tuzlu suda haşlanıpta yenilebilir.
Sonrada sıcak sıcak servis edip, afiyetle yeyin.
KOLAY GELSİN.



DİĞER YEMEK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

16 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Offf süper görünüyuorlar ellerine sağlık arzucum kızarmışı en güzeli tabiiki ama her yer kokuyor diye yanaşmıyorum ben:))
sevgiler by..

disal dedi ki...

ben denemiştim...zor gibi ama zevkli....nefis görünüyor..ellerine sağlık...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim ellerine saglik, gercektende icli köfteyi yemegenede yapmayanada büyük kayip icinde. Benim tarif tam antep usuli istersen birde benim icli köfte tarifine göz gezdir. El emegi olan her sey güzeledir, sevgiler.....

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık o kadar çok severim ki içli köfteyi anlatamam kocaman sevgiler öptüm...

papatya prenses dedi ki...

Bence de yememiş olmak büyük kayıp ve kesinlikle kızatması yenmeli:)
Oyy nasılda canım çekti:)
Ellerine sağlık canım,enfesssss görünüyor..

hdidem95 dedi ki...

ay arzucum bende yaptım geçenlerde ama hala yayınlayacağım sıra gelemio bi türlü ellerine sağlık canım çoook severimmm öptüm sevgiler

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık hiç yapmadığım gibi yemedimde...ama yapmayı istediğim bir lezzet.

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

sema dedi ki...

bence içli köfte gerçekten de unutulmaması gereken kültürel bir miras ve sen çok güzel yapmışsın ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
/http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

meliha dedi ki...

İçli köfte hiç yemedim.zor gibi geldiği için yapmayıda denemedim.yazını okuduktan sonra inan cesaretlendim.çok merak ediyorum tadını

kesinlikle tarifini en kısa sürede deneyeceğim
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HİÇ DENEMEDĞİM VE TATMADIĞIM BİR LEZZET ELLERİNE SAĞLIK ARZUCUM SUNUMUDA ÇOK ŞIK OLMUŞ

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık ablacım canım o kadar çektiki valla hiç denemedim ben ama cesaretimi toplayıp yapmak istiyorum zaten sunumu bitirdi beni hayırlı geceler

lezzetyolculugu dedi ki...

KAç gündür canım istiyor ama hiç kendim yapmadım bu aralar kendimi gaza getiriyorum yakında bende yapıcam sanırım.Elinize sağlık

Emel dedi ki...

:) ellerine saglik kim yok almam der bunlara?
kimse!
ellerine saglik

nino dedi ki...

en sevdigim seyyyyyyyyyyyyyy