9 Ocak 2009 Cuma

***** HUMUS *****



***** HUMUS *****

MALZEMELER:
1,5 çay bardağı humus ( nohut unu )
1 yemek kaşığı tahin
Limon suyu, tuz, kimyon, pulbiber ve zeytinyağı
Süslemek için; yeşil zeytin ve maydanoz
YAPILIŞI:
Bir kaseye nohut ununu alıp, üzerine sıcak su ekleyin ve süzme yoğurt kıvamına gelene kadar karıştırın.
5 dakika dinlendirin ve içine tahin,limon suyu,tuz, kimyon,pulbiber ve zeytinyağı katıp karıştırın.
Servis tabağına aldığınız humusu tabağa yayın.
Kenarlarını dilimlenmiş,biberli yeşil zeytin,kıyılmış maydanoz , pulbiber ile süsleyin ve üzerine zeytinyağı gezdirip; çatalla şekil verin.



Sevgili ŞEYMA bana bir koli gönderdi. İçinden bazılarını ilk defa gördüğüm,değişik malzemeler çıktı.Bu malzemeleri memleketi Hatay'dan getirmiş.Bu malzemeler; humus yani nohut unu, küzbara,zahter ve özel ev yapımı biber salçası. Humus ,salça ve küzbarayı kullandım.Zahteride denedim ama damak tadımıza uymadı açıkçası. Alışık olmadığımız çok değişik bir baharat. Humusu iki kez yaptım.Biraz değişik ama güzel bir lezzet. Küzbara papates kızartırken kullanılan bir baharat. Onunla kızarttığım zaman cips tadında patateslerim oldu.Çocuklar çok sevdiler. Zahterde kahvaltılarda kullanılan bir baharatmış. Bir parça ekmek koparıp, önce zeytinyağına,sonrada zahtere batırıp yiyorsunuz. Biz pek sevemedik. Özel ev yapımı, acı biber salçası en çok hoşuma giden lezzetti. Çiğ köfte,içli köfte ve kısırda kullandım. O kadar acıki 1 tatlı kaşığı bile çok geliyor. Bunlarla birlikte birde mektup aldım. En çokta ona sevindim zaten. Şeyma'cım çok çok teşekkürler ediyorum hayatım. Beni çok mutlu ettin. İyiki varsın ve iyiki seni tanımışım.Hakkını helal et canım benim.


Bunlar küzbara ile kızarttığım patatesler.


Buda zahter.

7 yorum:

papatya prenses dedi ki...

Daha neler duycaz bakalım,nohutun unuda çıkmış demek ki,herşeyin bi kolaylığıı:)
Humus çok leziz görünüyor,ellerine sağlık..

benimyemeklerim-nilbutikpasta dedi ki...

canım humus çok güzel olmuş.ellerine sağlık.güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimle
not:slaytın kodunu aldım ama benim şablona yapıştırınca resimler çıkmıyor.neden olabilir acaba

derya dedi ki...

Canım ne kadar şanslıyız dostlarımız her zaman var olsun.Afiyetle ye humusa bayılırım ellerine sağlık öptüm...

meliha dedi ki...

Hmumus nefiss görünüyor.henüz bende yemiş değilim çokda merak ediyorum.

yazdığın baharatları bende bilmiyorum.ama biber salçasını çok severim.
afiyetle yersiniz inşallah

ellerine sağlık canım
öpüyorum.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Nohut unun bende duydum ama buralarda malesef yok...Tüm malzemelerini afiyetle tüket arkadaşım...
Humus içinde ellerine sağlık...
Sevgiler...

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü…

birdilimdus dedi ki...

Humus bazen bana ağır gelse de sevilen bir mezedir; ellerine sağlık canım. Bu arada sonunda zahteri de gördüm sayende :)))

Sevgiler,
Evren