16 Ocak 2009 Cuma

*** HAVUÇ ÇORBASI ***



Bugün sizler,bizler ve çocuklarımız için hem değişik, hemde çok faydalı, şifalı bir çorba yaptım. Güzel ve hoş bir lezzeti var. Biz ve çocuklar beğendik. Şimdiye kadar denemeyenler,duymayanlar,bilmeyenler varsa mutlaka bir kez olsun denesin derim.

DİĞER ÇORBA TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

*** HAVUÇ ÇORBASI ***

MALZEMELER:
2 adet havuç
3 yemek kaşığı tereyağ
1 türk kahvesi fincanı un ( silme )
1 adet yumurta sarısı
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
Tuz ve karabiber
4 su bardağı et suyu
YAPILIŞI:
Havuçları rendeleyin ve 2 kaşık yağda hafifçe soteleyin.
Üzerine bir bardak su ekleyip, haşlayın.
Blendırdan geçirip, püre haline getirin.
Bir tencereye 4 bardak varsa et suyu, yoksa normal su ve püre haline getirdiğiniz havuçları alın.
Başka bir tencerede 1 kaşık yağı eritin ve unu ekleyip,kavurun.
Üzerine sütü dökün.
Yumurta sarısını az bir su ile çırpın ve bu sosa ekleyin.
Tabi bu arada ocağımız kısık ateşte ve sosu sürekli karıştırıyoruz.
Diğer tenceredeki suyla karıştırdığımız havuçları ocağa alıyoruz.
Bu havuçlara sosu yani terbiyeyi azar azar ekliyoruz ve sürekli karıştırarak kaynamaya bırakıyoruz.
Çorbanın kıvamı koyu olursa sıcak su ekleyebilirsiniz.
Tuz ve karabiberi ekleyip, bir-iki taşım kaynayınca ocağı kapatıyoruz.
Sıcak sıcak servis edip, afiyetle içiyoruz.

5 yorum:

Huriye dedi ki...

Canim merhabalar,nasilsin arzucum iysin insallah...havuç çorbasini çok severim sende çok guzel yapmissin ellerine saglik canim...afiyetler olsun

Yeni adresim http://www.kelebeklisaniyeler.com/

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BENİM HİÇ DENEMEDİĞİM VE TATMADIĞIM BİR LEZZET AMA HAVUCU SALATADA YEMEKLERDE KEKTE SEVİYORUM EMİNİM ÇORBASIDA BİR O KADAR GÜZEL OLMUŞTUR ELLERİNE SAĞLIK ARZUCUM

Zeynep dedi ki...

arzumcum,
çorba nefis görünüyor ama benim gözüm içli köftelerde kaldı:)))
ellerine kollarına sağlık canım

sevgiler,öpücükler

meliha dedi ki...

Boğazlarım çok ağrıyor.bu çorba sıcak sıcak nasıl iyi gelirdi.

hem çok faydadı bir çorba hem lezzetli

ellerine sağlık canım

öpüyorum.

lezzetyolculugu dedi ki...

Havuç çorbasını çok severim çok şükür kızımda seviyor bizde pek sık pişer.Ben biraz daha farklı yapıyorum ama sizinkide harika görünüyor ellerinize sağlık.