18 Ocak 2009 Pazar

*** HAŞHAŞLI REVANİ ***



Çok güzel ve nefis bir tatlı Haşhaşlı Revani. İlk kez yaptım ve çok beğendik. Akşam menüsü ve misafirleriniz için harika bir seçenek. Hem görünümü, hem tadı çok güzel. Bu tarifte yine kesinlikle denenmesi gereken bir lezzet.Tarif için sevgili EMEL arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.


REVANİ Tarifim İçin Lütfen Burayı Tıklayın.



VİŞNELİ REVANİ Tarifim İçin Lütfen Burayı Tıklayın.


*** HAŞHAŞLI REVANİ ***

MALZEMELER:
4 adet yumurta
Yarım su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı siyah haşhaş
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu
ŞERBET İÇİN:
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Yarım limon suyu
ÜZERİ İÇİN: Krema yada krem şanti
SÜSLEMEK İÇİN: Hindistan cevizi, ceviz kırığı ve toz fıstık

YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri çırpın.
Süt ve sıvıyağ ekleyip, yine çırpın.
Haşhaşı ve irmiği ekleyip, yine çırpın.
Son olarak elenmiş un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip, karıştırın.
Yağladığınız borcam tepsiye harcı boşaltın ve 175 derecede pişirin.
O pişerken şerbeti hazırlayın. Bunun için; şeker ve suyu tencereye alıp, kaynatın.
10 dakika kısık ateşte bırakın ve içine limon suyu sıkın.
5 dakika daha kaynatıp, ateşten alın.
Tatlımızda, şerbetimizde ılık olacak.
Tatlının üzerinin bazı yerlerini kürdan ile delin.
Şerbeti tatlının her yerine gelecek şekilde dökün.
Şerbetini çekmesi için dinlendirin.
Üzerine krema yada krem şanti hazırlayıp, sürün ( ben krem şanti kullandım ).
Son olarak krem şantinin her yerini hindistan cevizi ile kaplayın.
Ceviz kırığı ve toz fıstık kullanarak değişik şekillerde süsleyin ( ben şablon kullanarak süsleme yaptım ).
1-2 saat buzdolabında bekletin ve dilimleyerek servis edin.
AFİYETLER OLSUN.



DİĞER TATLI TARİLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

13 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

çok değişik duruyor canım hiç yemedim ama sen yaparsan çok güzel olmuş demektir bizimle paylaştığın şeylerden belli arkadaşım

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK REVANİ BENİMDE ÇOK SEVEREK TÜKETTİĞİM BİR TATLI HAŞHAŞLISSINI İLK KEZ DUDYDUM AMA EMİNİM ODA ÇOK GÜZEL OLMUŞTUR.

papatya prenses dedi ki...

Denemek istediğim bir tarif kendileri. Haşhaşın katacağı çıtırlıkla harikadır eminim.
Enfes görünüyor zaten:)
Ellerine sağlık canım..

derya dedi ki...

Canım revaniyi çok severim ama haşhaşlı denemedim eminim çok lezizdir ellerine sağlık,mutlu haftalar öptüm...

disal dedi ki...

canım ellerine sağlık....

harika görünüyor..çok merak ediyorum tadını....denemedim ama inşallah denerim.....

meliha dedi ki...

Haşhaşlı bende ilk kez duydum.

tadınıda çok merak ettim.ahh şu ekranlardan girip birde tadılsa ne güzel olurdu.

ellerine sağlık canım
iyi haftalar

öpüyorum.

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok değişik olmuş. Görüntüsü çok güzel.
Sevgiyle kal.

www.kelebeklisaniyeler.com dedi ki...

Canim ellerine saglik,bende sikça yaparim annecim çok sever kulaklari çinlasin,sende çok guzel yapmissin ellerine saglik,yemede yaninda yat olmus,optm:)

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim ellerine saglik, hashasli revanin cok harika görünüyor. Muhakak denemek isterim, ama önce hashas almak gerek, sevgiler....

Ayşegül dedi ki...

revaniye bayılırım.ellerine sağlık.haşhaşlısını ilk defa duyuyorum.Mutlaka deneyeceğim.
Sevgiler

muharrem(murat) dedi ki...

revani çok güzel olmuş ellerinize sağlık paylaşım için teşekkürler başarılar

Esra dedi ki...

haşhaşlı revani süper görünüyor,maşallah ne güzel kabarmış

Adsız dedi ki...

Hic denemedim. Bugun damat adayimiz gelicem onun icin yapicam.Umarim sizinki gibi guzel olur.simdiden tesekurler