7 Ocak 2009 Çarşamba

*** FIRINDA KREMALI PATATES ***



Çok pratik ve nefis bir tarif. Özellikle et yemeklerinin yanına çok yakışıyor. Bide salata tamamdır. Hem fazla zamanınızıda almıyor. Sadece fırında pişme süreci var o kadar. Mutlaka deneyin diyorum. Özellikle çalışan bayanlar, öğrenciler, ev hanımları, herkes herkes. Çok kolay yapabileceğiniz bir tarif. Bu harika tarifi canım arkadaşım Huriye'den aldım. Kendisine çok teşekkürler ediyorum.

DİĞER YEMEK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

*** FIRINDA KREMALI PATATES ***

MALZEMELER:
6-8 adet patates
1 kutu krema ( 200 ml. )
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı kaşar rendesi
Tuz,karabiber,pulbiber,kimyon

YAPILIŞI:
Geniş bir kaseye krema,süt, tuz, baharatlar ve kaşar rendesinin yarım bardağını alıp; karıştırın.
Patatesleri yuvarlak doğrayın ve bu karışıma ekleyip, tekrar karıştırın.
Yağladığınız borcam tepsiye patatesleri dizin.
Kasede kalan sosu patateslerin üzerine gezdirin.
180 derecede pişirin.
Üzerleri kızarmaya başlayınca, kalan 1 bardak kaşar rendesini patateslerin üzerine yayın.
Kaşarlar eriyip, üstü kızarana kadar fırında tutun.
Fırından alıp, ilk sıcaklığı çıkınca dilimleyin ve servis edin.
Et yemekleri ve salata eşliğinde afiyetle yeyin.

12 yorum:

derya dedi ki...

Mmmmmmmmm canım enfes görünüyor ellerine sağlık harika kocaman öptüm...

papatya prenses dedi ki...

mımmm bu lezzete kimse hayır diyemez:) nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bende öğrendiğimden beri çok severek yapıyorum.Ailece çok beğendik. İyi ki bloglar var. Sayelerinde hep kendimizi tekrarlamaktan kurtulduk, yeni ve ne güzel şeyler öğreniyoruz.
Sevgiyle kal.

Sevil Altunel dedi ki...

bu tarifi didemdede görmüştüm.oturduğum semtte kutu krema satan yer bulamadığımdan deneyemedim.sende yaptığına göre harika olmuş..ilk fırsatta denemeliyim..ellerine sağlık..sevgiler..

meliha dedi ki...

Haklısın et yemeklerinin yanına bende çok yakıştırıyorum.
oğlumda çok seviyor öyle oluncada evde çok sık yapıyorum.
ellerine sağlık canım
öpüyorum

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bende sık sık yaparım bu tarif...Misafirlerime etin yanına sık yaparım nefis oluyor...Ellerine sağlık canım muhteşem olmuş...
Sevgiler...

armina dedi ki...

Ben de denedim. Nefis bir tadı var ellerine sağlık canım.

özgülün tarifleri dedi ki...

firinda kremali patetes nefis gorunuyor arzucugum ne zamandir deneyecgim bir fisatini bulamadim.
ellerine saglik canim benim.
kucak dolusu sevgileeer.

birdilimdus dedi ki...

Canım benim döktürmüşsün yine, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

sarımutfak dedi ki...

bende yaparım güzel olur seninkide nefis ellerine sağlık cnm

yesildomates dedi ki...

gerçekten pratik ve bir okadar lezzetli oluyo..ellerine sağlık...

öpüyorum..
iyi hafta sonlaı diliyorum

Tatlı Kiraz dedi ki...

bu aksam hemen denemek istiyorum ellerine saglik, banada beklerim
takipteyim
http://tatlikiraz.blogspot.nl/