24 Aralık 2008 Çarşamba

*** ŞEKER HAMURU YAPIMI ( MARSHMALLOW ŞEKERDEN ) ***



Marsmallow şekerden yaptığım şeker hamurlarım var bugün sırada. Ben burda istediğim gibi marshmallow şeker bulamadım. Bir çeşit bulabildim sadece. Onunda rengi kremdi. Pembe ve sarı olan renkleri BİM'den aldım. Onlar marsmallow şeker değil, fakat paket üzerinde yumuşak şeker yazıyordu. Bende aldım ve denedim. Sonuç gayet güzel oldu. Siz beyaz renk bulabilirseniz, onu istediğiniz gıda boyasıyla renklendirip, değişik renkte hamurlar elde edebilirsiniz.Bu tarifi sevgili Ayşe Yaman'dan aldım. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Ben biraz fazla yaptım. Siz isterseniz ölçüyü azaltabilirsiniz. Bir paket 150 gr. Ben her renkten 3 paket aldım ve yaptım. Bu şeker hamurunu deneyin ve sizde çocuklarınıza, sevdiklerinize güzel pastalar yapın. Kolay gelsin.

*** ŞEKER HAMURU YAPIMI ( MARSHMALLOW ŞEKERDEN ) ***


MALZEMELER:
450 gr. marshmallow şeker
4 yemek kaşığı su
500 gr. pudra şekeri
Bir çimdik tuz




YAPILIŞI:

Marshmallow şekerleri cam bir kaseye boşaltın.
Tencereye biraz su koyup, cam kaseyi üzerine oturtun.
Orta ateşte ara sıra karıştırarak marshmallow şekerleri eritin.
Burda dikkat edilmesi gereken; şekerlerin çok fazla erimemesi ve içlerine sıcak su kaçmaması.
Eriyen şekerlere su, tuz ve pudra şekerinin yarısını ekleyip, karıştırın.
Yoğurma kabının dibine bolca pudra şekeri dökün.
Eriyen şekerleri yoğurma kabına alın ve yoğurmaya başlayın.
Dikkat edin eliniz yanmasın.
Kalan pudra şekerinide ekleyip, hamuru iyice yoğurun.
Ele yapışmayan ama yumuşak kıvamlı bir hamur olcak.
Son olarak hamuru top haline getirin ve üzerine margarin sürün.
Streç film ile kapladığınız hamuru 1 gün yada daha fazla oda sıcaklığında bekletebilirsiniz.
Kullanacağınız zaman tekrar yoğurun ve istediğiniz süslemede kullanın.
Ben kurabiye kalıpları ve bazı minik objelerle süslemelerimi yaptım.





NOT: Arkadaşlar bu işle uğraşanlara ve şeker hamuru meraklılarına bir duyurum var. Yukarda görmüş olduğunuz marshmallow şekerler Bim'den alınmıştır.Bazı Bimlerde bu şekerlere rastlamak mümkün.Yeni geldi Bimlere bu şekerler. Ben görünce baya bir aldım ve şeker hamuru yaptım.Tamda istediğim renkler.Çok güzel oldu.Sizde bulabilirseniz,bu Haribo-chamallows şekerlerden alın ve şeker hamurunu bunlarla yapın.İlgilenenlere duyrulur.

21 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
tarif için teşekkürler. Kimbilir bir gün bende cesaret ederim.
Sevgiyle kal.

Ayşegül dedi ki...

Ellerine sağlık canım valla iyi oldu ne güzel de tarif etmişsin Ben de denemek istedim ama cesaret edemedim.Genelde hazır şeker hamuru kullanıyorum.
Sevgiler

derya dedi ki...

CANIM SÜPERSİN BU MUHTEŞEM PAYLAŞIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM KOCAMAN ÖPTÜM....

meliha dedi ki...

Bayılıyorum bende şeker hamurunla yapılanlara ama bende cesaret edemeyenlerdenim. sanki çok uğraştırıyormuş gibi

küçük çiçekler öyle güzel görünüyorlarki
ellerine sağlık canım
öpüyorum

yıldız dedi ki...

aa çok şaşırdım bizim evde bu şekerleden bir sürü var,bir gün denicem ama baya zahmetli bir işe benziyor ama olsun,değer bence.paylaşımın için çok teşekkürler.

ayseyaman dedi ki...

Arzucum, ellerine emeklerine saglik, tarifi deneyip beğendiğine çok sevindim, böyle yaratıcı kadınlara hayranım, yoktan varetmek böyle bişey.
Kim bilir o şekerlerin tadı da kokusu da ne güzeldir, ben hamuru yaparken yarım paketini hüpletmiştim..:)
Pastanızda çok cici güzel olmuş, ilk denemeniz harika sonuç vermiş.
Emin olun marshmallowla bu güzellikleri yapabiliyorsanız diğer hamurlarla dünya güzellerini yapabilirsiniz.
Sevgilerimle

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık.

Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

canım ellerine sağlık inşallah erinmessem bigün bende yaparım:))) öptüm sevgiler

FATMA dedi ki...

MERHABA ARZU HANIM
BEN ŞEKER HAMURU YAPILMASINI AYŞE YAMANIN TARİFİNE GÖRE YAPTIM AMA BENIM PUDRA ŞEKERİM YETMEDİĞİ İÇİN İÇİNE MISIR NİŞASTASI KOYDUM VE TADI PEK HOŞUMA GITMEDI AÇIKCASI AMA TEKRAR DENEYİP BU SEFER YETERİ KADAR PUDRA ŞEKERİ ALICAM BİRDE SİZE BİR SORUM OLACAK DİYELİM Kİ ÇİÇEK ŞEKLİ VERDIM ŞEKER HAMURUNA PEKI BUNU PASTANIN ÜZERINE NE İLE YAPIŞTIRICAZ.BEN SU İLE YAPIŞTIRDIM BU SEFERDE PASTAYI KAPLADIGIM ŞEKER HAMURU ÇİÇEKLERİ YAPIŞTIRDIĞIM YERLERDE YUMUŞAMA OLDU.BAŞKA BİR YÖNTEMİ VAR MI?

ARZUMCUM dedi ki...

ZİYARET VE YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER FATMA HANIM.
ŞEKER HAMURUNDA HİÇ MISIR NİŞASTASI KULLANMADIM.O YÜZDEN TADINI BİLEMİYORUM AMA BİR DAHAKİ SEFERE PUDRA ŞEKERİYLE YOĞURUN.YAPTIĞINIZ ÇİÇEK GİBİ OBJELERİ ÇOK AZ SU İLE ISLATTIĞINIZ FIRÇA YARDIMIYLA YAPIŞTIRIN.BEN HEP ÖYLE YAPIYORUM VE YUMUŞAMA OLMUYOR.ACABA FAZLA SUMU KULLANDINIZ?BELKİ BALLI SU İLEDE YAPIŞTIRILABİLİR.BEN DENEMEDİĞİM İÇİN SİZİ YANLIŞ YÖNLENDİRMEK İSTEMEM.BİR DAHAKİ SEFERE DAHA GÜZEL SONUÇLAR ELDE EDERSİNİZ İNŞALLAH.KOLAY GELSİN.HER ZAMAN BEKLERİM.SEVGİLER.

p dedi ki...

arzumcum, ben cesaret edicem bunlara fakat marshmallow nereden alabilirim bilmiyorum.. bu konuda yardımcı olabilir misin ? kipa, migros vb ye baktım yok...

ARZUMCUM dedi ki...

Hoşgeldiniz. Marsmallow şekerleri tüm Bim marketlerde bulabilirsiniz.kolay gelsin.

cahide dedi ki...

merhaba ben bimden aldığım marshmallowla şeker hamuru yapmaya çalıştım.ama su koymayı unutmuşum acaba bi sorun olur mu?bide gerçekten zormuş çok yapış yapış oldu şimdi bekletiyorum umarım başarmışımdır:)tarifin için teşekkür ederim...

sedef dedi ki...

merhaba marsmallowla şeker hamurunu yapmaya çalıştım ama beceremedim:(su koymayı unutmuşum çok sert çatlak bide yapış yapış oldu acaba suyunu unuttuğum için mi bilemedim yardımcı olursanız sevinirim teşekkür edeerim...

ARZUMCUM dedi ki...

Sevgili Cahide ve Sedef Hoşgeldiniz. şeker hamurunda su koymadığınız zaman hamur kıvamı güzel olmaz.kuru ve sert olur.ayrıca pudra şekeri ile yoğurmanız gerekiyor. açarkende pudra şekeri kullanın.yoksa sizinde dediğiniz gibi yapış yapış olur. tarife bire bir uyarsanız,eminim çok güzel bir şeker hamuru elde edersiniz. kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

Adsız dedi ki...

yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.siteden çok memnunum teşekkürler...

ARZUMCUM dedi ki...

Ben teşekkürler ediyorum. Sizlere yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. sitemden memnun olmanıza çok sevindim.hoşçakalın.

gulsen dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel bir fikir.Daha önce birçok şeker hamuru maceram oldu ama en yaratıcısı buydu.Dün oğlumun doğum günüydü ve sizin şeker hamuru tarifiniz ve pandispanya tarifinizi birleştirerek sünger boblu bir yaşpasta yaptım.Amatörce oldu ama yiyenler bayıldı.En güzelide aşçı olan annemi bile hayran bıraktı pastanın lezzeti.Üzerindeki şekerleri bile kalmadı.Paylaşımınız için ve tarifleriniz için tekrar teşekkür ederim....

ARZUMCUM dedi ki...

Hoşgeldin Gülsen. Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler.şeker hamurunu deneyip,beğenmene çok sevindim.eminim nefis bir pasta olmuştur.ellerine sağlık.yiyen herkese afiyetler olsun.Oğlunun doğum gününü kutluyorum.her zaman beklerim.sevgiler.

şirin dedi ki...

bence hiçde zahmetli değil en fazla yarım saatinizi alıyor..şimdi bende yaptım sarı renk çokta cici oldu ve 3 'e bölüp birini yeşil birini kırmızı renge boyadım 3.cüsüde sarı renk olarak kaldı ve hepsi çok güzel oldu..tek bir sorun var ayıcık yapayım dedim biraz yumuşak olduğu için (3 boyutlu ayıcık)hemen yamuldu..acaba biraz daha pudra şekeri eklememmi gerekiyor sert olması için..şimdiden teşekkür ederim arzum hanım..

ARZUMCUM dedi ki...

Hoşgeldin Şirin.Şeker hamurunu ilk denemende bu kadar rahat ve kolay yapabildiğin için tebrikler.Şeker hamurunu marsmallow şekerlerden yapmak oldukça zahmetli bence.diğer şeker hamurlarıyla daha rahat çalışılıyor.3 boyutlu modeller yapabilmek için marsmallowlu şeker hamuru pek uygun değil.Modelleme yapmak için ayrıca modelleme hamuru var.o hamurla yapılıyor modeller.İlerde onuda dener ve yayınlarım İnşallah.her zaman beklerim canım.sevgiler.