13 Kasım 2008 Perşembe

***** KEREVİZ SALATASI ****



Kerevizin en çok salatası seviliyor bizim evde. Çocuklara kereviz yedirmenin en basit yolu salata yapmak bence. Yani ben böyle çözüm buldum. Ve çokta severek yiyorlar. Bide böyle hoş bir servis yaparsanız asla hayır diyemezler. Ev yapımı mayonez yapmışken bol bol salata yapıyorum. Bunlardan biride kereviz salatasıydı. Tek sorun kerevizi soyarken ellerinizin kokması. Bunun için eldiven kullanmanızı öneririm. Ama salatası kesinlikle kokmuyor. Bu salatada kendi yaptığım mayonezimi kullandım. Mayonez için bir önceki tarife bakabilirsiniz. Kereviz salatasını mutlaka denemenizi öneririm. Hem pratik, hem sağlıklı, hemde çok leziz.

DİĞER SALATA TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.




***** KEREVİZ SALATASI *****


MALZEMELER:
1 adet büyük kereviz
1 çorba kasesi süzme yoğurt
2 diş sarımsak
2-3 yemek kaşığı mayonez
Tuz
Servis için:
2 adet domates
2 adet portakal

YAPILIŞI:
Öncelikle geniş bir kaba yoğurdu alın.
Ezdiğiniz sarımsakları ve mayonezi katıp, karıştırın.
Mayoneziniz ev yapımı olursa dahada güzel olur.
Kerevizin kabuklarını biraz derince soyun ve yıkayın.
Yoğurtlu karışıma kerevizi rendeleyin.
Tuzunu ilave edip, karıştırın.
Domatesleri üstten keserek kapak çıkarın ve içlerini kaşık yardımıyla boşaltıp, suyunu süzdürün.
Portakallarıda ortadan ikiye kesin ve yine kaşık yardımıyla içlerini boşaltın.
Hazırladığınız salatanızı domates ve portakalların içlerine doldurun.
Servis tabağına alıp, dilediğiniz gibi süsleyin.
AFİYET OLSUN.

6 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım hayırlı cumalar. Kereviz yemeğini de salatasını da çok severim ama salatasını hiç bu şekilde yapmadım, çok güzel görünüyor, çokta şık bir sunum yapmışsın, ellerine sağlık güzelim, sevgiler...

birdilimdus dedi ki...

Arzumcum gerçekten sunum süper ben de kereviz çok severim, aslında eskiden kokuyor diye sevmezdim ama, sevgili ahçıbaşımız bana yemeğinin tarifini verdiğinde içine yarım portakal sıkmammı önermişti ve ne koku kaldı ne bir şey. Üstelik de çok hoş bir aroma elde ettim. Bence senin çocuklara da böyle deneyebilirsin.

Bu arada mayonezi ben de yaptım ve süper oldu tabii püf noktalarına da birebir uydum. Teşekkürler paylaşımın için,

İyi hafta sonları,
Evren

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok leziz sunumda çok şık bende deneyeyim,öptüm..

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım hayırlı cumalar sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmm bende yapıyorum kereviz salatasını cevizde koyuyorum çok leziz gerçektende harika olmuş sunumda çok şık ellerine sağlık hamarat arkadaşım benim..çook öpüyorum canısı hayırlı cumalar

Huriye dedi ki...

Canim kerevizi pek sevmem ama salata da yerim,yanibu sahane olmus anlican,harika da sunmussun canisi...masallah sana,çok sik olmus...ellerine saglik...
Canim resim için çok sagol hallettim gibi ama yine bazi arkadaslar gormuyorlarmis denicem bakalim yine,belki bir yerde yanlis yaptim...yardimci oldugun için allah razi olsun,opuyorum seni...