2 Kasım 2008 Pazar

*** ISPANAKLI ÇARŞAF BÖREĞİ ***


Nefis bir börek olan çarşaf böreğini henüz denemediyseniz, işte size fırsat. Harika bir lezzet. Çay eşliğinde hem doyurucu, hem besleyici, hemde muhteşem bir tat. Daha önce patateslisini yaptığım çarşaf böreğinin bu defa ıspanaklısını yaptım. Tıpkı patatesli gibi buda süperrr oldu. ARZUYA GÖRE mutlaka deneyin.
Ayrıca bu nefis tarifimi etkinliğe gönderiyorum.


PATATESLİ ÇARŞAF BÖREĞİ TARİFİ İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.


*** ISPANAKLI ÇARŞAF BÖREĞİ ***

MALZEMELER:
HAMUR İÇİN: 1,5 SU BARDAĞI SU
1 SU BARDAĞI SÜT
1 TATLI KAŞIĞI TOZ MAYA
1 YEMEK KAŞIĞI SIVIYAĞ
TUZ VE ALDIĞI KADAR UN
İÇİ İÇİN: 250 - 300 GR. ISPANAK
1 ADET BAŞ SOĞAN
1 KASE KAVRULMUŞ KIYMA
2 YEMEK KAŞIĞI ZEYTİNYAĞ
TUZ, KARABİBER VE PULBİBER
ÜZERİ İÇİN: 1 ADET YUMURTA SARISI
ARALARINA SÜRMEK İÇİN: 1 KASE SIVIYAĞ





YAPILIŞI:
Su ve sütü ılıtın. Yoğurma kabına alın.
İçine maya ve sıvıyağ koyup, 5 dakika bekletin.
Un ve tuzu ekleyip, yumuşak bir hamur yoğurun.
Hamuru yarım saat mayalandırın.
O sırada iç malzemeyi hazırlayın.
Bunun için ıspanakları yıkayıp, doğrayın.


Soğanı minik minik doğrayın.
Kıymayı, zeytinyağını, tuz ve biberleri ekleyin.
Yani kıyma hariç tüm malzemeyi çiğ olarak karıştırın.
Mayalanan hamuru 8 eşit parçaya bölün.
Her bir parçayı tabak büyüklüğünde açın.
İlk parçayı yağlanmış bir tabağa koyun.
Tüm bezeleri arkalı, önlü fırçayla yağlayıp; üst üste koyun.
Masanın üzerine temiz bir börek bezi serin.
Bezeyi alıp, bezin üstüne koyun ve yavaşça kenarlarından çekerek büyültün.
Her iki paralel kenarına iç malzeme koyun.
Bezi yavaşça kaldırarak iki kenarında rulo olmasını sağlayın.
Yağlanmış tepsiye yuvarlayarak yada düz bir şekilde dizin.
Diğer tüm bezelerede aynı işlemi uygulayın.
Üzerine yumurta sarısı sürüp, 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkınca üzerine temiz bir bez örtüp, 5 dakika dinlendirin.
Sonra istediğiniz gibi dilimleyip, servis edin.

AFİYET OLSUN.


15 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım, sabah sabah canım çekti.

Sevgiler,
Evren

benimyemeklerim dedi ki...

ah canım ellerine sağlık çok güzel olmuş.bende bayılırım bu lezzete kardeşim yurtdışına çıkacağı zaman yapmıştım hala söylüyor.abla geldiğimde o börekten isterim diye.güzel bir hafta diliyorum sevgilerimle

derya dedi ki...

Canısı blog resmin çok şık olmuş,börekler muhteşem ellerine sağlık,mutlu haftalar dilerim,öptüm.

Gönlümden Gecenler dedi ki...

ELLERINE SAGLIK CNM. HARIKA GORUNUYOR BOREKLER AFIYETLER OLSUN SEVGILER

armina dedi ki...

Böreğin nefis görünüyor ellerine sağlık. Çarşaf böreğini bize bir komşumuz yapmıştı. Çok lezzetli bir börekti.

Adsız dedi ki...

cayla ne guzel gider ellerine saglik
www.deturkserecepten.blogspot.com
Emel

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offff ıspanaklı böreklere bayılırım helede sen yapınca tadına doyum olmaz ellerine sağlık hayatım..çok öpüyorum canım arkadaşımı:)

saniyesultan dedi ki...

çarşaf böreği yemede yanında yat.ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canım p.d.c.s.etkınlıgı 29 katılımından dolayı cok cok tesekkür ederım benı yalnız bırakmadıgınız ıcın cok cok mutluyum öpüldün...www.karabiberinmutfagi.blogspot.com

yeşim dedi ki...

bir ben beceremedim gittii

ellerine sağlık
sevgilerr

karakazan dedi ki...

Bayilirim carsaf böregine,hele ispanakliysa.Elene saglik canim.

Sevgilerimle,serap.

lezzet sefasi dedi ki...

ayy cok guzel gorunuyor yrin misafirim gelecek band a biraz versenize :)

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, bloglarda çok gördüm ama bir türlü yapamadım ben de.Çok güzl görünüyor, hele ıspanak çok yakışıyor böreklere,afiyetler olsun, sevgilerimle...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
29. Ev sahibemiz olan semiha (karabiberinmutfagi.blogspot) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK BU ARADA YENİ SİTEM http://birdemliksohbet.com
Sevgilerimle SEVİL SAHİN
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim
MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

disal dedi ki...

ellerine sağlık canım..ben patatesliyi tercih ediyorum....

en sevdiğim sebzelerden biri olduğu için galiba....

nefis görünüyor...ellerine sağlık...