21 Kasım 2008 Cuma

*** FIRINDA SEBZELİ TAVUK ***



Fırında sebzeli tavuk bana göre kurtarıcı bir yemek. Özellikle acil misafirler için bire bir. Hem çok pratik, hem çok leziz, hemde çok güzel bir yemek. Eğer elinizin altında malzemeler varsa yaklaşık 1 saat içerisinde hazırlanabilen, doyururu bir lezzet. Yanında pilav ve salata eşliğinde tam bir menü. Birde sıcacık çorba tamamdır. Bu nefis tarifi her türlü tavuk ve sebzeyle yapabilirsiniz. O an mutfağınızda, elinizin altında ne tür malzeme varsa; onlarla yapılabilir. Ben tavuk haricinde köfte ve kırmızı etlede yapıyorum. Onlarda harika oluyor. Denemeyenler için işte fırsat. Kolay gelsin.

DİĞER ET YEMEKLERİ VE YEMEK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN



*** FIRINDA SEBZELİ TAVUK ***

MALZEMELER:
1 kğ. tavuk bonfile
3-4 adet patates
Yarım kutu konserve bezelye
2 adet domates
10-15 adet sivri biber
2 yemek kaşığı salça
Tuz, pulbiber, karabiber, kimyon ve kekik

YAPILIŞI:
Patatesleri kızartmalık doğrayın ve sıvıyağda kızartın.
Kızarttığınız patatesleri fırın kabına alın ve yayın.
Üzerine parmak şeklinde doğradığınız kemiksiz bonfile tavukları yayın.
Onun üzerine bezelyeleri döşeyin
Domatesleri doğrayın ve biberlerle birlikte en üste dizin.
Salçayı bir kasede su ile açın.
İçine tuz ve baharatları ekleyip, karıştırın.
Bu sosu hazırladığınız tavukların üzerine gezdirin.
200 derecede sos kendini çekip, tavuklar pişene kadar pişirin.
Pilav ve salata eşliğinde servis edebilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

7 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Hem leziz, hem pratik hem de az kalorili daha ne olsun, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Yemeğin harika görünüyor arkadaşım misler gibi olmuş ellerine sağlık...
Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

nefis gorunuyor eline saglik canim

hdidem95 dedi ki...

arzumcum nefis görünüyor ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

derya dedi ki...

Canım çok iştah açıcı ellerine sağlık,çok severim tavuğu sevmeyende yoktur zaten kocaman öptüm...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Ya Arzucum ben sana yetişemiyorum aşağıdaki cevizli kısırı ne zaman yayınladında ben yeni görüyorum senin sayfamı bende geç açılıyo anlayamadım bi türlü çok değişik gerçekten cevizlisini hiç yemedim eminim süperdir,sebzeli tavukta harika ellerine sağlık canım..çok öpüyorum iyi haftalar..