5 Kasım 2008 Çarşamba

*** AYALI ÇORBA ***


Hatay ( Antakya ) yöresine ait nefis bir tarif daha. Çok leziz, doyurucu ve besleyici bir lezzet. Hem çorba, hem yemek olarak yenilebiliyormuş. Tarif gönderen Şeyma hanım öyle diyor. Kendisine teşekkürler ediyorum. Ben denedim ve memnun kaldım. Sizlerde deneyin derim. Kolay gelsin.


MERCİMEKLİ ÇORUM ÇORBALARI İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.





ERZURUM ÇORBASI TARİFİ İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.


***********************************************

*** AYALI ÇORBA ***

MALZEMELER:
300 gr. yağsız, sinirsiz kırmızı et
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı pirinç
Tuz, karabiber, pulbiber ve kimyon
Kuru nane yada kıyılmış maydanoz
Ayrıca biraz sıvıyağ



YAPILIŞI:

Eti robotta çekip, püre haline getirin.
İçine tuz ve karabiber ekleyip, yoğurun.
Salçayı bir çay bardağı suyla açın.
Bir tepsiye biraz un koyun.
Etten minik parçalar koparın ve salçalı suya batırdığınız elinizle etleri misket şeklinde yuvarlayıp,köfteler yapın.
Bu minik köfteleri un koyduğunuz tepsiye dizin ve ileri geri sallayarak yapışmalarını önleyin.
Tavaya biraz sıvıyağ alıp, köfteleri kızartın.
Ayrı bir tencereye tereyağını koyup, eritin ve salçalı suyu ilave edip, soteleyin.
Yeteri kadar su, tuz, pulbiber ve kimyon ilave edin.
Su kaynayınca köfteleri ve pirinci ekleyin.
Pirinçler pişene kadar çorbanızı kaynatın.
Son olarak ocağı kapatıp, üzerine kuru nanesini serpiştirin.
İlk sıcaklığı çıkan çorbanızı servis edip, afiyetle yeyin.




AYRICA BİRBİRİNDEN NEFİS, MİSS GİBİ ÇORBA TARİFLERİMİ GÖRMEK İSTERSENİZ TIKLAYINIZ LÜTFEN.



11 yorum:

Adsız dedi ki...

selam arzucum şeyma ve senin eline saglık.çok güzel ve degişik bir çorba olmuş..çorbasız sofraya oturulmaz bizde..benim için çorba çeşitleri çok önemli....eline yüregine saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

hdidem95 dedi ki...

ne güzel bir çorba canım ellerine sağlık sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım sayfana gelip de Antakya'nın bu güzel çorbasını görmekten çok mutlu oldum, çok severiz bu çorbayı ve sıklıkla yaparım. Yanında da yine Antakya'nın kaytaz böreğiyle harika gider. Ellerine sağlık güzelim,seninki de çok güzel görünüyor. Şeyma hanıma da tarifler için teşekkürler.Bir de köfteleri yuvarlarken salçanın içine nar ekşisi eklersen çok daha lezzetli olacağını göreceksin, tavsiye ederim canım. Ben de daha önce yapıp sayfamda yayınlamıştım.
Öptüm canım, sevgilerimle...

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

sarımutfak dedi ki...

ımmm nefis çorbalar geçiti var burada
ellerine sağlık nefis ve besleyici

birdilimdus dedi ki...

Arzumcuğum ellerine sağlık canım yöresel tatlar çok ilgimi çekiyor ve sayfalarda gördükçe de hoşuma gidiyor.

Sevgiler,
Evren

derya dedi ki...

Canımmmmmmm çok güzel bir çorba şöyle dumanı tüterken alayım bir tabak ellerine sağlık sevgiler...

Zeynep dedi ki...

ellerine sağlık arzumcum
nefis görünüyor nefisss...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Çorban misler gibi olmuş ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Melek* dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK

Huriye dedi ki...

Canim çorban hem degisik hem çok lezzetli gorunuyor,ellerine saglik tatlim,sayende yoresel bir çorba ogrendim,opuyorum tatlim...