28 Ekim 2008 Salı

***** ÇATAL *****







Herkese çok çok teşekkürler ediyorum. Güzel yorumlarınız ve mesajlarınız beni çok mutlu ediyor. Nefis tariflerime kaldığım yerden devam ediyorum İnşallah. Özellikle çocuklarımın çok sevdiği çatal tarifimi paylaşıyorum bugün sizlerle. Kesinlikle denemenizi öneririm. Bu şahane tarif sevgili Oktay Ustadan.

Diğer kurabiye tariflerim için lütfen burayı tıklayın.









***** ÇATAL ****

MALZEMELER:
100 gr. margarin ( yumuşak )
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta ( birinin sarısı üzeri için )
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı mahlep
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzeri için; çörekotu


YAPILIŞI:
Tüm malzemeyi sırayla ekleyip, yumuşak bir hamur yoğurun.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, uzun-ince rulolar yapın.
Yaklaşık 10 cm. uzunluğunda kesip, 3 parçayı uçlarından birbirine birleştirin ( resimlerdeki gibi ).
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye çatalları yerleştirin.
Üzerlerine ayırdığınız 1 yumurta sarısını sürün ve çörekotu serpin.
180 derecede pişirin.
Çatallarınızı çay eşliğinde afiyetle yeyin.










6 yorum:

derya dedi ki...

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE....
Öptüm canım...

Canım çatal süper ellerine sağlık...

Gönlümden Gecenler dedi ki...

cumhuriyet bayramınız kutlu olsun arkadaşım Sevgiler
ve ellerine saglik harika olmus catalar www.gonlumdentadlar.blogspot.com

zerrin - misss dedi ki...

arzumcum, çatallar ne güzel olmuş hayatım.

ellerine sağlık.

sıcacık sevgilerimle..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım nasılsın özledim seni...çatallar nefis olmuş ellerine sağlık çook öpüyorum

benimyemeklerim dedi ki...

canım çatal harika olmuş.ellerine sağlık.oğlumun ayağı çıktığı için fazla ziyaretine gelemedim canım en kısa zamanda telafi edeceğim inşallah sevgilerimle

Sevil Altunel dedi ki...

sevgili arzucum sitene hergün uğrar bakarım yorum yazamasamda:( ama bu tarifinin resimlerinde sorun olmuş.çatal yerine çarşaf böreğinin resimleri görünüyor.yazmalıyım dedim.sevgiler..