10 Eylül 2008 Çarşamba

*** TAVA BÖREĞİ ***

Sahur için yada sabah kahvaltılarınızda yapabileceğiniz nefis bir börek. Hem arta kalan yufkanızı değerlendirmek adınada iyi bir fikir. Çay ve kahvaltılık eşliğinde harika bir lezzet.Çokta doyurucu ve besleyici. Kesinlikle denemenizi öneririm.AFİYETLER OLSUN.

Diğer kahvaltılık tariflerim için lütfen burayı tıklayın.

***** TAVA BÖREĞİ *****

MALZEMELER:
1 adet yufka
4 adet yumurta
1 su bardağı beyaz peynir
Yarım su bardağı kaşar rendesi
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, pulbiber, karabiber

YAPILIŞI:
Yumurtaları derin bir kabın içinde çırpın.
İçine yufkayı ufak parçalar halinde parçalayın.
Beyaz peynir, kaşar rendesi ve sıvıyağı katıp, karıştırın.
Geniş bir tavaya tereyağı koyup,eritin.
Karışımı tavaya boşaltın.
Orta ateşte tavayı sallayarak böreğin altını kızartın.
Altı kızaran böreği ters çevirin.
Diğer tarafınıda kızartın ve sıcak sıcak servis edin.

NOT: Bu böreğe isterseniz sosis, salam, sucuk, domates, biber gibi lezzetler katabilirsiniz. Ayrıca malzemeleri yarıya indirip, kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.

14 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım börek şahane görünüyor sahur için süper olur gerçekten ellerine sağlık arkadaşım..öpüyorum güzel bir gün dierim hayatım..

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
süpersin. Sahurda kızlarıma her gün ne yapsam diye uğraşıyorum. Bugün inşallah bunu deneyeceğim.Ben daha farklı yapıyordum. Bu çok hoşuma gitti.
Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık hemşehrim,nefis görünüyor börek ve oldukça pratik bir tarif.


sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım çok güzek değişik bir börek olmuş, omlet gibi, sahurda da iyi gider, ellerine sağlık, sevgilerimle...

Papatya Prenses dedi ki...

ohh bayılırıyorum bu tava böreğine. sahurda da kahvaltıda da gerçekten enfes oluyor:)
ellerine sağlık canım,hayırlı iftarlar..

armina dedi ki...

Böreğin nefis görünüyor ellerine sağlık. Ben tava böreğini daha değişik yapıyorum, seninki çok pratik olmuş.

hdidem95 dedi ki...

canımcım şahane ellerine sağlık arzumum tam sahurluk valla öptüm sevgiler

kitchensweetkitchen dedi ki...

Çok pratik.Acele anlarda ben de tava böreği yaparım.Görüntüsü harika,ellerine sağlık.

armina dedi ki...

Uyarın için teşekkür ederim, hemen düzelttim. 1 Su bardağı tavuk göğsü konuluyor, haşlanmış olarak. Sebzeler ve tavuk sotelenmiyor haşlanıp, kullanılıyor.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

börekten kaldimi bidenem
yemeye geldim öpüyorum kocaman mutlu hafta sonlari

derya dedi ki...

Canım kardeşim börek süper sahur için biçilmiş kaftan,ellerine sağlık çok özledim sizleri en kısa zamanda görüşmek dileğiyle,öptüm...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Börek nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

oooooo bayilirim tava boregine simdi saura olsa cayda yaninda:)
ne guzel olurdu.
canim ellerine saglik pek nefis gorunuyor.
selam ve sevgiler.

Huriye dedi ki...

Canim benim ellerine saglik,sahur için super bir tarif boreksiz olmuyor hani:)) nefiiis gorunuyor yemede yaninda yat,harikasin,optm.

Iyi pazarlar...