29 Eylül 2008 Pazartesi

***** ŞEKERPARE *****


BUGÜN BAYRAM! MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMI TÜM İNSANLAR BİRBİRLERİNE DAHA ÇOK YAKINLAŞSIN, DARGINLIKLAR ORTADAN KALKSIN, KARDEŞLİK VE DOSTLUK DUYGULARI DAHA DA KUVVETLENSİN. TÜM İNSANLAR NEŞE VE MUTLULUK DENİZİNDE YÜZSÜN. BUGÜN SEVİNÇ GÜNÜ, KEDERLERİ BİR YANA BIRAKIP MUTLU OLALIM. RAMAZAN BAYRAMI'NI DOYA DOYA YAŞIYALIM. HERKESE MUTLU, HUZURLU, SAĞLIKLI VE HAYIRLI BAYRAMLAR.


***** ŞEKERPARE *****

MALZEMELER:
250 gr. yumuşak margarin
2 yumurta ( birinin sarısı üzerleri için ayrılacak )
1 su bardağı pudra şekeri
1,5 su bardağı irmik
2 yemek kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Şerbeti için:
4 su bardağı şeker
5 su bardağı su
Çeyrek limon suyu

Üzerleri için bütün fındık

YAPILIŞI:
İlk önce şerbeti hazırlayıp, soğutun.
1 yumurtanın sarısını ayırıp, diğer tüm malzemeyle hamuru yoğurun.
Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizde yuvarlayın.
Yağladığınız tepsiye şekerpareleri dizin.
Ayırdığınız 1 yumurta sarısını üzerlerine sürün.
Ortalarına birer fındık batırın.
170 derecede pişirin.
Fırından çıkınca 5 dakika bekletip, şerbeti her yerine gezdirin.
Üzerine başka bir tepsi kapatıp, 10 - 15 dakika şerbeti çekmesini sağlayın.
Soğuyunca servis edin ve afiyetle yeyin.


NOT: Bu ölçüler kalabalık misafirler içindir. Siz kişi sayısına göre ölçüyü yarıya indirebilirsiniz.


9 yorum:

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

ARZUM'CUM MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI SEVDIKLERINLE BERABER SAGLIKLI VE HUZUR ICINDE GECIRMENI VE HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.
ALLAH NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN.CANIM SEKERPAREN NEFIS OLMUS ELLERINE SAGLIK,SIZLERE AFIYET OLSUN.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin biraraya geldiği, rahmetle ve şefkatle dolu günlerin en değerlilerinden olan Ramazan Bayramın kutlu olsun canım..şekerparede şahane ellerine sağlık öpüyorum

ab-ı hayat dedi ki...

Hepimizin sevdiklerimizle birlikte olabildiğimiz, sevgi ve huzurumuzun olduğu,güzelliklerle dolu bir bayram geçirebilmemiz dileğiyle...

Gönlümden Gecenler dedi ki...

Mutlu Bayramlar Diliyorum Sevgiler www.gonlumdentadlar.blogspot.com

feray dedi ki...

canım benim uzun süre ziyaret edemedim nihayet bitti artık. Canım Arzuşum sevdiklerinle birlikte mutlu bayramlar diliyorum.

kizilciksurubu dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlar diliyorum.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun! Mübarek Ramazan Bayramı tüm ulusumuza kutlu olsun. Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin.

Huriye dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...sevgiler...

Öpüyorum Arzucum...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.