16 Temmuz 2008 Çarşamba

*** YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI ***




Sofralarımızın olmazsa olmazlarıdır çorbalar. Bizim evde her akşam yemeğinde mutlaka bir çorba bulunur. Bu nefis çorbada onlardan biri. İlk denediğim günden beri sık sık yapar oldum. Özellikle eşim için işkembe çorbası çok önemlidir. Çok sever. Ama ben sakatat sevmediğim için eve işkembe sokmam vede hiç yapmam. Bu yöntemle işkembeye bir alternatif buldum. Yalancıda olsa evdeki herkes çok severek içiyor. Bu durumdan herkes memnun yani. Sizde işkembe kokusuna dayanamıyorsanız ve sevmiyorsanız bu çorbayı mutlaka denemelisiniz. Bu nefis lezzeti bana kazandıran Melek arkadaşıma teşekkür ediyorum. Tarifi ondan almıştım. Hepinize tavsiye ediyorum.


*** YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI ***



MALZEMELER:

1 adet tavuk bonfile
1 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
2 diş sarımsak
4-5 bardak tavuk suyu
Tuz, karabiber

Üzeri için: 2 kaşık tereyağ ve pulbiber


YAPILIŞI:

Tavuk bonfileyi yeteri kadar su ile haşlayın.
Ayrı bir tencerede yoğurt ve unu çırpın.
Yumurtayı ekleyip, tekrar çırpın.
Tavuk suyunu ılık olarak bu karışıma katın.
Kısık ateşte karıştırarak kaynatın.
Tavuk suyunun ılık olması ve karıştırarak pişirmek çorbanın kesilmemesi için çok önemli.
Tavuk etini didikleyip, çorbaya ilave edin.
Tuz, karabiber ve ezilmiş sarımsağıda ekleyip, 5 dakika daha kaynatın.
Tereyağ ve pulbiberi kızdırın.
Çorbayı sevis tabağına alıp, üzerine biberli tereyağı gezdirin.
Ayrıca servis aşamasında sirkede katabilirsiniz.
AFİYETLER OLSUN.

13 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, nefis bir çorba olmuş ellerine sağlık, ben de bu şekilde tavuk etinden yapıyorum,çok seviyoruz, gerçeğinden bir farkı olmuyor, afiyetler olsun sizlere, sevgilerimle ...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Nede güzel olmuş işkembenin yalancısı:) Gerçeğini beim gibi sevmeyenlere güzel bir alternatif elleriniz dert görmesin,Sevgilerimle...

sofraozlemi dedi ki...

nefis bir lezzet ..ben gerçeği olduğunu bildiğim zaman yiyemiyorum..annemden öğrendiğim bir çorba..çok lezzetli oluyor.. ev halkı bayılıyor..bu akşam bende yapayım en iyisi..ellerine sağlık arkadaşım..
sevgiler

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
benim eşimin de hayatta en sevdiği şey çorbadır.Sabah kahvaltısında bile içebilir.Ama evimizde tek yapılmayacak çorba işkembe çorbası.Fakat tarifin inanılmaz ilginç geldi.Sayende yeni bir lezzete daha kavuştuk.Canımsın.
Sevgiyle kal.

sarımutfak dedi ki...

slm
güzel olduğunu duymuştum ama hiç yapmadım denenecekler listeme aldım cnm ellerine sağlık
öptüm

ahsapboyaci dedi ki...

ya arkadaşım ya ben işkembe çorbasına bayılırım lütfen bir kasede bana yoıla canım çekti valla ellerine sağlık canımcım size afiyet olsun öptüm

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam arzucum..benim oglanın en çok sevdigi çorbadır... nefis görünüyor çorba...eline saglık canım..sevgilerimle.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

inanmıyacaksın ama şimdi mutfaktan geliyorum bende bu çorbadan yaptım az önce Arzucum tesadüfe bakarmısın:)
çok severim bende bu çorbayı seninkide nefiss olmuş canımcım ellerine sağlık çook öpüyorum kocamann sevgiler

derya dedi ki...

Canım süper bir fikir bu hay aklınla bin yaşa sen,benim eşimde çok sever işkembe çorbasını ama ben yapmam bunu ilk fırsatta deneyeceğim,ğaylaştığın için telekkürler canım öptüm

zarpandit_gokche dedi ki...

ay bunu kırmızı etliside cok guzel olurrrr:)

anacım canum cekti:)

karabiberinmutfagi dedi ki...

aaa canim yaa ben iskembeyi hic sevmezdim yani tadini severdim ama icinde iskembe oldugunu düsününce yemezdim simdi gönül rahatligiyle yapip yiyebilirim herkese de iskembe diye yuttururum muhahahah ellerine saglik canim öpüldün...

Melek* dedi ki...

ben bayılıyorum bu çorbaya ellerine sağlı bu arada cuman mübarek olsun

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Hoşça kalın.