7 Temmuz 2008 Pazartesi

*** MEYVELİ ŞAPKA PASTA ***



Kubbe pastamı desem, şapka pastamı desem, meyveli pastamı desem derken; meyveli şapka pastada karar kıldım. Bu güzelim, bol meyveli pastayı ayın ikisinde büyük kızım Ceren'in doğum günü için yapmıştım. Tasarım tamamen bana ait. Nasıl bişey yapsam diye kafa patlatırken birden böyle bir ilham geldi. Ana hatlar oluştuktan sonra, zaten gerisi çorap söküğü gibi geliyor insanın aklına. Çok değişik ve güzel bir pasta oldu. Biraz uzunca anlattım ama aslında basit bir pasta. Tüm detayları vermek adına yapılışı uzun oldu. Meyvelerin en bol olduğu şu günlerde kesinlikle denemenizi öneririm. Özellikle soğuk yendiğinde içinizi ferahlatan, muhteşem bir lezzet. Tarif benden, deneyip afiyetle yemek ve bana dua etmek sizden. Kolay gelsin.
Bu şahane pastamı güzel gözlü, tatlı Hurişime gönderiyorum.




*** MEYVELİ ŞAPKA PASTA ***

MALZEMELER:
Keki için:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıcak su
1 paket çilekli puding
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket kabartma tozu

Keki ıslatmak için süt

Kreması için:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket krema sertleştirici
50 gr. margarin

İç malzemesi için:
1 adet şeftali
1 adet muz
1 adet kivi
2 adet erik
2-3 yemek kaşığı damla çikolata

Üstü için:
1 paket meyve sosu
İç malzemede kullanılan meyvelerin dilimli hali
Damla çikolata




YAPILIŞI:

Kek için 4 yumurta,şeker ve sıcak suyu çırpın.
Tüm toz malzemeyi ayrı bir kapta birbirine karıştırın.
Bu toz malzemeyi, çırptığınız sıvılara ekleyin ve karıştırın.
Yağlı kağıt serilmiş yuvarlak bir kalıba harcı dökün.
175 derecede pişirin.
Pişen ve 10 dakika dinlenen keki, tam ortadan ikiye ayırın.
Ayırdığınız kek parçalarından birini, çukur bir çorba kasesiyle tam ortasından çıkarın ( resimlerdeki gibi ).
Çorba kasesiyle kestiğiniz küçük kek parçasınıda ortadan ikiye ayırın.
Böylece 1 büyük yuvarlak, 2 küçük yuvarlak, birde ortası delik bir büyük yuvarlak kekimiz oldu.
Bu kek parçalarını sütle ıslatın.
Küçük olan kek parçasından birini, kestiğiniz çorba kasesinin içine düzgünce yerleştirin.
Kreması için; bir tencereye süt, şeker ve unu alıp, çırpın.
Karıştıra karıştıra pişirin.
Ocağın altını kapatın ve vanilya, margarin, krema sertleştirici ekleyin.
Karıştırarak kremayı hazır hale getirin.
Bu kremadan 1 kase pastanın üst kaplaması için ayırın.
İç malzeme için; meyveleri küp küp doğrayın.
Ilınmış olan kremaya meyveleri ve damla çikolatayı ekleyip, yavaşça karıştırın ( ben damla çikolatayı krema sıcakken koydum ve çikolata kremanın içinde eridi. Siz isterseniz damla çikolatayı kremayı hafif soğuttuktan sonrada koyabilirsiniz ).
Çorba kasesine yerleştirdiğimiz kekin içini meyveli krema ile doldurun.
Büyük yuvarlak kekin üzerine kalan meyveli kremayı döşeyin.
Üzerine delik olan büyük kek parçasını yerleştirin.
Küçük keki delik olan kekin ortasına yerleştirip, deliğin kapanmasını sağlayın.
Pastanın tam ortasına kasedeki kremalı keki ters çevirin.
Biraz bekleyip, kekin kaseden düşmesini sağlayın.
Üzerini ayırdığınız krema ile kaplayın.
Meyveli sosu tarifine göre pişirip, pastanın üzerine dökün.
Son olarak, pastanızı dilimlenmiş meyve ve damla çikolata ile süsleyin.
2-3 saat buzdolabında bekletin ve soğuk soğuk servis edin.
Bu sıcaklarda içinizi serinleten, bol meyveli nefis bir pastanız oldu.
AFİYETLER OLSUN. TEŞEKKÜRLER.


13 yorum:

Adsız dedi ki...

arzucum çok değişik bır pasta tasarlamıssın valla harıkasın kız nerden aklına gelır boyle şeyler valla baravo yaa. gercekten tamda sapkaya benzemıs hemde rengarenk bır şapka. bızım cerenler meğer aynı ayda doğmuslar ustelık 2 gun arayla :) cerencığımın gözlerınden öper daha nıce yaslara sevdıklerıyle erısmesını dılerım . senınde elıne sağlık gercekten sosuyla meyvalarıyla harıka bır pasta olmus canım

emelinmutfagi.blogcu.com

Papatya Prenses dedi ki...

Ellerine sağlık canım,tam yaz pastası olmuş:)
kızınada hayırlı uzun bir ömür dilerim..

Huriye dedi ki...

Canimin içi bu nasil kizzz muhtesem pasta yaaa))valla arzucum çok beceriklisin artikin sana ne dicemi sasiriyorum,harikasin,muthis,süper. Görüntü yetiyor balim,görüntü geeel beni yeee diyor offf,ah keski yanimda olsaydi bu pasta su an))) Tatlim tekrardan katildigin için çok tesekkür ediyorum,çok mutlu oldum,etkinlik bu pazar bitiyor,seni yine beklerim olurmuuu,çok memnun kalirim,öpüyorum senii,tarifin birazdan yayinda. Iyi geceler gülüm.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

bülbülün yeri dedi ki...

Canım,
emeğine ve ellerine sağlık. Yine döktürmüşsün. Görüntü muhteşem.Uğur böcekleri üstüne konmuş gibi.
Sevgiyle kal.

meleginmarifetleri dedi ki...

Arzucum pasta harika olmuş ellerine sağlık.
Cerenede mutlu bir yaşam diliyorum hoşçakal.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Ben şu an bu pastadan kesinlikle istiyorummmm...Nefis olmuş ellerine sağlık arkdaşım...


Sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım öncelikle cerenciğimin doğum günü kutlu olsun nice sağlıklı hayırlı yıllar..Pasta çok değişik olmuş isminede bayıldım tam bir şapka olmuş hakkatten:) ellerine sağlık canım öpüyorum...

diyalogyemekleri dedi ki...

yazın yapılabilecek en güzel pasta en bol meyveli olandır..işte bunun gibi..ellerine sağlık.slmlar

derya dedi ki...

Arzum'cum süpersin ismi ne olursa olsun muhteşem bir pasta ellerin dert görmesin.Hazır olan dilim aldım öptüm

SOFRAM dedi ki...

Canım harika bir pasta olmuş, bol meyveli nefis,hafif bir pasta olmuş, ellerine sağlık güzelim .
Ceren'e da sağlıkla, mutlulukla, sevdikleriyle nice yıllar...
Sevgilerimle...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım; 26. Ev sahibemiz olan HURİYE (KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

yapraksarma dedi ki...

uzay mekiği gibi valla..çok hoş ama..ben kızımı ikna edemiyorum ben yapayım diyorum dinlemiyo.ama seninki gayet hoş ellerine sağlık

ahsapboyaci dedi ki...

canım merhaba nasılsın prk uğramıyorsun bu aralar ya zolunca herhalde böyle oluyor canımcım bakıyorum döktürmüşsün hayatım eline sağlşık arkadşım öpüyorum canım sevgiler benden