12 Mayıs 2008 Pazartesi

*** KOLAY YUFKA BÖREĞİ ***

P.D.Ç.S.E. 22 için son tarifimi yolluyorum balıma. Bir önceki tarif içinde son demiştim ama son anda bunuda yetiştirdim ve yollamak istedim canım Fatoş'uma.Bizi çok güzel ağırladı sağolsun.Rekor kırdı maşallah. Ayrıca kendisine bir teşekkür, birde özür borcum var.Teşekkürüm bana şablon yapmayı öğrettiği için.Onun sayesinde sayfamı kendim yenileyebiliyorum artık.Özürümüde o biliyor.

Hem çok pratik,hemde nefismi nefis bir börek var bugün yayında. Öyle güzel bir lezzeti varki anlatamam. Tıpkı su böreği gibi. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Acil misafirleriniz için çabucak hazırlayabileceğiniz bir lezzet. Bu nefis böreğin tarifini çok önceden sevgili arkadaşım Sevil'den almıştım. Canım arkadaşım inşallah birgün aramıza tekrar geri döner ve bizi o güzelim tariflerinle tekrar buluşturursun. Teşekkürler ediyorum. O gün bugündür sık sık yapar oldum. Yiyen herkes çok beğeniyor ve tarif istiyor.ARZUYA GÖRE kesinlikle denemelisiniz.

Diğer hamur işi tariflerimi görmek için lütfen burayı tıklayın.

*** KOLAY YUFKA BÖREĞİ ***

MALZEMELER:

6 adet yufka

Sosu için:

3 adet yumurta

1 su bardağı süt

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvıyağ ( eğer çok yağlı sevmiyorsanız yağı yarım ölçü kullanın )

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

İçi için:

250-300 gr.kıyma

2 yemek kaşığı tereyağ

Bol maydanoz, tuz, karabiber ve pulbiber

Üzeri için: Bol susam

YAPILIŞI:

Önce iç malzemeyi hazırlayın.Bunun için; tavaya 2 kaşık tereyağ alıp,kıymayı kavurun.Üzerine kıyılmış maydanoz ekleyin.Tuzunu ve biberlerini katıp,karıştırın ( yada istediğiniz herhangi bir iç malzeme kullanın ).

6 yufkayı ortalarından ikiye kesin.

Uzun ve düz olan kenarına iç malzemeden koyup, sıkıştırmadan bol bol sarın.

Yağladığınız yada yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye, sardığınız yufkaları yine sıkıştırmadan yerleştirin (resimdeki gibi ).

Sos malzemelerini sırasıyla çırpın.

Yufkaların üzerine her tarafına gelecek şekilde dökün.

Bu şekilde yarım saat dinlendirin ( sosu çekmesi için).

Üzerine bol susam serpin.

175 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN. TEŞEKKÜRLER.

Hiç yorum yok: