2 Şubat 2008 Cumartesi

** İRMİK PASTASI **

PORSENEL DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ - 12

SEVGİLİ ARKADAŞIMIZ TARİF DÜNYASI ETKİNLİK İÇİN SANA ** İRMİK PASTAMI ** GÖNDERİYORUM. TEŞEKKÜR EDİYOR VE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM. BU NEFİS VE PRATİK TARİFİMİ HERKESE TAVSİYE EDİYORUM. ARZUYA GÖRE MUTLAKA DENEYİN.

** İRMİK PASTASI **

MALZEMELER:

5 SU BARDAĞI SÜT

1 SU BARDAĞI İRMİK

1,5 SU BARDAĞI ŞEKER

100 GR. MARGARİN

1 PAKET VANİLYA

1 LİMON KABUĞU RENDESİ

ÜZERİ İÇİN: 1 PAKET KAKAOLU BİSKÜVİ ( ÜLKER-PİKNİK )

1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ İÇİ

2 YEMEK KAŞIĞI YUMUŞAK KAHVALTILIK MARGARİN

İÇİ İÇİN: DAMLA ÇİKOLATA, HİNDİSTAN CEVİZİ VE TARÇIN

YAPILIŞI:

Önce kalıbımızı aliminyum folyo yada streç film ile kaplıyoruz. Bisküvilerimizi iyice ufalıyoruz. İçine yumuşak kahvaltılık margarin ve ceviz içini katıp, iyice yoğuruyoruz. Ve bu karışımı kalıba bastırarak yayıyoruz ( üzeri için olan malzemelerle yapıyoruz bu işlemi ). Tencereye süt, irmik, şeker ve limon kabuğu rendesini alıp; hafif ateşte karıştırarak pişiriyoruz. Koyu bir kıvam alınca ocağı kapatıp, margarin ve vanilyayı ekliyoruz. Margarin eriyene kadar karıştırıyoruz. İrmik tatlımızın yarısını bisküvili karışımın üzerine boşaltıyoruz. Üzerine damla çikolata, hindistan cevizi ve tarçın serpiştiriyoruz. Tatlının kalan diğer yarısınıda boşaltıyoruz ( resimlerdeki gibi ). Pastamızı yarım saat buzdolabında bekletiyoruz. Servis tabağına ters çevirip, dilimleyerek servis ediyoruz.

Ben irmik tatlısını sade olarak yaptığım gibi, böyle değişik yöntemlerlede harika lezzetler ortaya çıkarıyorum. Bu şekilde nefis bir pasta elde ettim. Tamamen hayal gücünüzü kullanarak çok değişik ve güzel tarifler yapabilirsiniz. Hem hafif, hem pratik, hemde nefis bir tarif. Haydi hanımlar doğru mutfağa. Kolay gelsin. AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: